Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
productkenniszzpers1

Bouwmarkt spijkert productkennis zzp’ers bij

Nieuwe service ProfiConcept: bedrijfsbezoeken en productscholing

Kennis is kracht. Vanuit die gedachte kunnen zzp’ers via Hornbach hun kennis bijspijkeren over producten waar ze mee werken. De bouwmarkt voegt met georganiseerde bedrijfsbezoeken en productscholing een nieuwe dimensie toe aan de ProfiService, waar landelijk al duizenden zzp’ers in de bouw gretig gebruik van maken.

“Naast het leveren van goederen en vakkundige adviezen willen we onze Profi’s informeren over producten en de verwerking hiervan”, motiveert Edward Meijers, Profi-manager bij Hornbach, de achtergrond van dit initiatief. “Dit is een nieuwe manier om de professionele klusser service op maat te bedienen. We zijn dan ook blij dat we onze Profi’s en leveranciers op deze manier met elkaar in contact kunnen brengen, bijvoorbeeld via bedrijfsbezoeken.”

Rondleiding en bijscholing

Afgelopen week vonden de eerste ‘leveranciersdagen’ plaats bij Forbo Eurocol, producent en leverancier van bouwtechnische producten voor renovatie en nieuwbouw. “Met 45 ProfiCard-houders zijn we afgelopen week, twee keer twee dagen naar de fabriek en het laboratorium in Wormerveer gegaan”, blikt Meijers terug. “We kregen daar een rondleiding en zijn door een erkend specialist van Eurocol bijgeschoold over de verwerking van Eurocol pasta en poederlijmen. Afgaande op de reacties hebben de Profi’s deze dagen ervaren als leerzaam. Onze ProfiCard-houders worden via de website op de hoogte gehouden van nieuwe bedrijfsbezoeken en productscholing.

ProfiConcept

Dit nieuwe initiatief van Hornbach komt voor uit het door de bouwmarktketen ontwikkelde Profi-concept: service op maat voor de professionele klusser. Ondersteuning voor zelfstandige zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen. HORNBACH biedt de Profi’s meerwaarde door privileges en ruimere openingstijden (vanaf 07.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, uitgebreide assortimentsboek en probleemloze goederenterugname. Iedere Profi heeft bovendien een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking en een vast aanspreekpunt. Deze speciale aandacht voor de professionele klusser blijkt een gat in de markt. Duizenden kleine zelfstandigen in de bouw hebben zich inmiddels aangesloten bij het Profi-concept van HORNBACH.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Externe links
Fan van Hornbach

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall