afbeelding1-winnaar

Brabants kabouterhuis verkozen tot mooiste klusproject van Nederland

Frank de Laat uit Vlijmen wint publieksprijs met Huijze Spillebeen

Nederland vindt het kabouterhuis van Frank de Laat uit Vlijmen (Brabant) het mooiste klusproject van ons land. De geestelijk vader van ‘Huijze Spillebeen’, dat helemaal in stijl van de Efteling is gebouwd, wint hiermee een klustegoed van duizend euro. Bij de verkiezing ‘Laat je project voor je spreken’ riep bouwmarkt Hornbach klussers op hun meesterwerken met de wereld te delen. Bezoekers van de website konden stemmen op hun favoriete project. De prijs van de vakjury ging naar de drie verdiepingen tellende boomhut van Christian Krijnen uit Zevenbergen.

Met deze verkiezing speelt de bouwmarkt in op recent klusonderzoek*, waaruit blijkt dat Nederlanders de laatste jaren vaker klussen en daarbij steeds grotere projecten aanpakken. Bovendien zegt meer dan de helft van de ondervraagden het resultaat graag te delen met anderen, bijvoorbeeld online. Zo ook marktkoopman Frank de Laat, getrouwd en vader van een vijfjarige zoon.

“Lekker doorklussen”

Als verzamelaar van antieke sprookjesboeken was het Franks langgekoesterde wens om eens een echt Eftelinghuis te maken voor zijn zoontje. “Zoiets doe je natuurlijk voor je kind. Maar het geeft me ook een kick om zo’n groot project voor elkaar te krijgen. Dat ‘Huijze Spillebeen’ ook nog in de prijzen valt, maakt me hartstikke trots. Deze prijs en het bijbehorende geldbedrag zijn een extra stimulans om lekker door te klussen, want ik ben zeker nog niet klaar!”

Vakjuryprijs voor boomhut met drie etages

De vakjuryprijs van 750 euro klustegoed ging naar Christian Krijnen uit Zevenbergen. Hij bouwde voor zijn dochters een boomhut van drie verdiepingen in de achtertuin. Samen met zijn handige vader maakte hij de boomhut met glijbaan, waar niet alleen zijn dochters veel plezier van hebben, maar ook hun vriendjes en vriendinnetjes van de basisschool aan de overkant van het water. Christian, bij ontvangst van de cheque: ‘De boomhut ziet er nu al mooi uit, maar hij is nog niet af. Die 750 euro komt dan ook precies op het juiste moment!’

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).