Duurzaamheid bij Hornbach

Voor Hornbach betekent duurzaamheid: concrete maatregelen in zo veel mogelijk gebieden uitvoeren en van de verf tot de tuinsets duurzame producten aanbieden. Dit geldt ook voor eigen merken en producten die Hornbach op de markt brengt, bij hun productie is de hoogste prioriteit het duurzaam gebruik van hulpbronnen. Dit initiatief in duurzaamheid is een essentieel onderdeel van de bedrijfsfilosofie.

In maart 2011 gaf Hornbach al een duurzaam signaal af door alle maandfolders voortaan te drukken op FSC-gecertificeerd papier. Ook dit jaar zet Hornbach weer een stap in de ‘groene’ richting. Vanaf nu worden de folders groen verspreid, dit betekent dat de folders CO2 neutraal verspreid en thuis bezorgd worden.

De transportbranche is wereldwijd verantwoordelijk voor 18% van de totale CO2 uitstoot, de post-verspreiders zijn een belangrijke schakel in deze branche. Jaarlijks vervoeren zij miljoenen poststukken en pakketten en daarmee wordt het milieu belast. Dit geeft hen en daarmee ook Hornbach de verantwoordelijkheid om actief bij te dragen aan het terugdringen van de CO2 uitstoot.

Het belangrijkste is het besef dat iedereen iets kan doen. Iedereen kan individueel beslissen voor duurzame producten en duurzame praktijken!

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).