Groei van Hornbach zet door in 2016

Bouwmarkt daagt ervaren mensen uit

Hornbach blijft groeien. De opening in 2015 van vestigingen in Geleen en Best heeft Hornbach goed gedaan. Het personeelsbestand groeide hierdoor met ruim een kwart. Een prettige constatering ten aanzien van de arbeidsmarkt. Ook dit jaar zet de groei door. Met de opening van nieuwe vestigingen in Den Haag en Amsterdam is Hornbach weer op zoek naar nieuwe medewerkers. Met een te verwachten groei van 20% betekent dit dat er in 2016 plaats is voor circa driehonderd nieuwe mensen.

De bouw van de nieuwe vestiging in Amsterdam is begonnen en de eerste paal van de vestiging in Den Haag gaat binnenkort de grond in. Daarom is Hornbach op zoek naar nieuwe medewerkers. De vacatures van Amsterdam staan inmiddels open. Want vroegtijdig nieuw personeel aannemen is voor Hornbach gebruikelijk. Zo is er genoeg tijd de nieuwe medewerkers goed en zorgvuldig op te leiden, zodat zij straks in staat zijn de klant van deskundig advies te voorzien.

Medewerkers als basis van succes
Hornbach beschouwt medewerkers als haar belangrijkste kapitaal. De medewerkers op de vloer als basis voor het huidige succes. Daarom doet Hornbach twee dingen: ervoor zorgen dat de huidige medewerkers zich gewaardeerd voelen, en bewerkstelligen dat het niveau en het enthousiasme van het nieuwe personeel passen binnen het bestaande concept. “Werken bij Hornbach voelt als werken bij een familiebedrijf”, zegt Chris van den Akker, HR Manager bij Hornbach Nederland. “Een familiebedrijf vol authentieke waarden. Om dit te bewaken en ons succes te continueren, zijn wij daarom voortdurend op zoek naar bekwaam en gemotiveerd personeel. Want zonder hun engagement, inzet en bevlogenheid zijn wij nergens.” Verder wil Van den Akker nog kwijt dat Hornbach veel zin heeft in de komende tijd. “Binnen Hornbach is de professionalisering op alle fronten merkbaar. Een breed scala aan opleidings- en doorgroeimogelijkheden en onze structurele investeringen ten aanzien van persoonlijke ontwikkeling onderschrijven dit. Deze positieve flow maakt het werken hier ook zo leuk. Een dynamische, leuke werkomgeving, waar altijd wel iets gebeurt.”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).