dagbarbeid-benuitmerkelbeek

Hoopvol signaal bouw op Dag van de Arbeid

Nieuwe zzp’ers vandaag van start

Vandaag, op de Dag van de Arbeid, is er vanuit de bouwwereld zelf een hoopvol signaal afgegeven. Op het hoofdkantoor van bouwmarkt Hornbach hebben vijf startende ondernemers in de bouw hun vakopleiding afgerond. Vijf nieuwe vakmensen die het goede voorbeeld geven en de crisistijd juist aangrijpen om hun leven een positieve wending te geven.

Maak werk van je gouden handen. Onder dat motto riep Hornbach afgelopen najaar talentvolle klussers op zich aan te melden voor een vakopleiding tot zzp’er. De bouwmarkt stoomde de vijf uitverkorenen in korte tijd klaar tot vakkundig, zelfstandig ondernemer. In deze tijd? “Juist in deze tijd”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, “want ook in tijden van financiële krapte en stijgende werkloosheid blijft er vraag naar goede vakmensen. Dé kans dus voor mensen met gouden handen om daar werk van te maken!”

Volop kansen

De bouwmarkt wil met dit initiatief, geïnspireerd op het al jaren succesvolle Profi-concept, het vertrouwen uitspreken in de kracht van vakmanschap en ondernemersdrift. De focus ligt daarbij vooral op het toenemende belang van verbouwingen in eigen huis. “De nieuwbouw mag het dan moeilijk hebben, mede daardoor liggen er wel volop kansen in de renovatiemarkt”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach. “En die markt biedt vooral kansen voor kleinere klusbedrijven, installateurs en afbouwers. Wij zijn er, net als deze handige en gedreven mensen zelf, dan ook van overtuigd dat zij een gezonde toekomst tegemoetzien in de bouw.”

Hoe kleinschalig en bescheiden dit initiatief ook is, voor de bouwmarkt zelf is de actie van ‘A tot ZZP’er’ duidelijk meer dan een ‘signaal aan de bouwwereld’. Dat blijkt onder andere uit de hand die Hornbach ook in materiële zin toesteekt; om straks meteen vol gas van start te gaan, hebben de zzp’ers in wording komend jaar, geheel kosteloos, een bedrijfsauto tot hun beschikking. In samenwerking met Stern Auto’s kan zo de mobiliteit van de zzp’ers vast zeker gesteld worden.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).