AMSTERDAM - Opening  Hornbach Amsterdam voor publiek

Hornbach Amsterdam vandaag geopend

Twaalfde projectbouwmarkt in Nederland inclusief drive-in en tuincentrum

Hornbach heeft vandaag de deuren in Amsterdam geopend. De nieuwste vestiging in Nederland bestaat uit twee verdiepingen en is over een doorgaande weg heen gebouwd. Albrecht Hornbach, voorzitter Hornbach Management AG: “Wij zijn trots dat we ons nu ook in de hoofdstad hebben gevestigd. Deze twaalfde vestiging is de kroon op twintig jaar Hornbach in Nederland. En we zijn hier nog lang niet uitgegroeid.”

Impuls voor de regio
“Er is hard gewerkt aan de bouw van de prachtige nieuwe vestiging”, vertelt algemeen directeur Nederland Evert de Goede. “De samenwerking met de gemeente Amsterdam verliep constructief en vestigingsmanager Ellen van den Ham heeft de introductie van Hornbach in Amsterdam uitstekend voorbereid. En het resultaat mag er zijn: de eerste vestiging in Nederland met twee verdiepingen, inclusief drive-in en tuincentrum.” Gunstig voor alle klussers in en om de hoofdstad, maar ook voor de werkgelegenheid. De komst van de bouwmarkt levert zo’n 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen op. Niet alleen via catering-, schoonmaak- en beveiligingsbedrijven, maar ook via bouw- en installatiebedrijven. Hornbach blijft uitbreiden in Nederland. Zo komt er dit jaar nog een vestiging in Den Haag bij, aldus de algemeen directeur. “En daar zal het zeker niet bij blijven.”

Eén projectbouwmarkt voor elk project
Een van de succesfactoren van Hornbach is het ruime assortiment, dat vijf keer zo groot is als in een doorsneebouwmarkt. Evert de Goede: “Wij laten Amsterdam graag kennismaken met Hornbach in al haar facetten: van onze showrooms met compleet ingerichte badkamers en keukens tot de mogelijkheid om precies dat ene schroefje te kopen dat je nodig hebt. Het Badkamer- en Keukencentrum van Hornbach bestaat uit een showroom voor oriëntatie en inspiratie, hoogwaardig sanitair én de beste materialen om de badkamer of keuken te installeren. Bovendien biedt Hornbach de MontageService, waarbij de gekozen keuken of badkamer door een professional wordt geïnstalleerd. De klant kan zo zijn complete project samenstellen, waarbij Maatwerk met een hoofdletter wordt geschreven. Niet alleen bij het maken van een detailtekening, maar ook bij transport en montage. Bij de montage van badkamer of keuken zal de aannemer ervoor zorgen dat in alle voorkomende werkzaamheden kan worden voorzien. De klanten hebben als groot voordeel dat ze niet meer zelf contact hoeven op te nemen met allerlei aannemers. Er is maar één aanspreekpunt, en dat is Hornbach.”

Drive-in voor bouwmaterialen
In de grote, nieuwe Amsterdamse vestiging mocht een drive-in voor bouwmaterialen natuurlijk niet ontbreken. Doe-het-zelvers kunnen de winkel inrijden om de benodigde materialen direct in hun aanhangwagen, vrachtwagen of bestelbusje te laden. Met brede paden en hoge stellingen is het gemakkelijk inladen. De Goede: “Zo sluiten we optimaal aan bij de wensen van de moderne professional en doe-het-zelver.”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).