HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach Geleen geopend

Tiende vestiging grootste bouwmarkt van Nederland startklaar

Onder grote belangstelling is Hornbach Geleen vandaag geopend. Deze gecombineerde bouwmarkt en tuincentrum met afhaalcentrum, aan de Einighauserweg 101, heeft een oppervlakte van ruim 18.000 vierkante meter op een terrein van ruim 36.500 vierkante meter. Het is de tiende vestiging van Hornbach in Nederland en de 150e in Europa.

Al voor dag en dauw stonden de eerste bezoekers klaar om niets te missen van de opening en om kans te maken op de vele prijzen die Hornbach in de vroege ochtend uitdeelde. “We hebben met man en macht gewerkt om alles op tijd klaar te krijgen, en zijn enorm trots dat we vandaag de deuren konden openen voor het publiek”, aldus Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Nederland. “Een dag als vandaag is tenslotte de ideale manier om kennis te maken met de mensen in de omgeving en om Hornbach in al haar facetten te laten zien; van onze showrooms met compleet ingerichte badkamers en keukens tot de mogelijkheid om precies dat ene schroefje te kopen dat je nodig hebt. En natuurlijk kan iedereen die artikelen online bestelt, profiteren van de voordelen van ons afhaalcentrum.”

Economische impuls voor regio
Niet alleen kunnen klussers uit Geleen en omstreken vanaf nu kiezen uit een assortiment dat ruim vijf keer zo groot is als bij de gemiddelde bouwmarkt, maar de komst van Hornbach Geleen geeft ook een economische impuls aan de regio. “Deze bouwmarkt genereert zo’n 130 directe arbeidsplaatsen”, vertelt De Goede. “Ook de indirecte werkgelegenheid stijgt dankzij de komst van de nieuwe Geleense vestiging met nog eens 150 arbeidsplaatsen. Niet alleen bij dienstverlenende bedrijven, zoals catering, schoonmaak en beveiliging, maar ook bij kleine bouwbedrijven en installatiebedrijven.”

Elektrisch opladen op parkeerplaats Hornbach
Wie elektrisch rijdt, kan bij Hornbach Geleen gratis gebruikmaken van een oplaadpunt (de ‘Ecotap’). Zo kunnen klanten binnen een uurtje weer met een volgeladen auto, fiets, scooter of scootmobiel op pad gaan. Door bij alle vestigingen in Nederland een oplaadpunt te plaatsen, geeft Hornbach concreet betekenis aan ‘groen ondernemerschap’. De Ecotap is een herkenbare, opvallende zuil, waar klanten hun elektrische voertuig eenvoudig kunnen aansluite.