Hornbach kiest voor FSC

Hornbach en FSC Nederland hebben een partnerovereenkomst gesloten. De partners gaan zich gezamenlijk inzetten voor vergroting van het aandeel FSC-hout op de Nederlandse markt en behoud en verantwoord beheer van bossen wereldwijd. Inkoop van (meer) FSC-gecertificeerde producten en consumentencommunicatie over FSC zijn de belangrijkste middelen die Hornbach en FSC Nederland gaan inzetten.

“Via de moedermaatschappij is Hornbach in diverse landen al een groot aantal jaren partner van FSC en heeft ze ook een eigen C.O.C.-nummer. Hoog tijd dus om dit ook in Nederland door te voeren en zowel medewerkers als consumenten mede bewust te maken van het belang van duurzaam beheer van bossen.” Aldus Henk Bakker, hoofd inkoop van Hornbach Nederland.

“Hornbach is een meer dan welkome partner van onze organisatie”, zegt Bart van der Linden, directeur van FSC Nederland. “Hornbach is een grote inkoper van FSC-hout en kan daarnaast in belangrijke mate bijdragen aan de naamsbekendheid van en kennis over het FSC-keurmerk. Hoe meer mensen er bewust van worden dat hun aankoop bijdraagt aan behoud van bossen, hoe beter. Samen met Hornbach kiezen wij vóór de dieren en mensen die van het bos afhankelijk zijn, en roepen we een halt toe aan onverantwoorde of illegale houtkap.”

Over FSC

Het internationale, onafhankelijke FSC-keurmerk verzekert dat grondstoffen voor hout- en papierproducten afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen, met alle aandacht voor de mensen die van het bos afhankelijk zijn. Alle grote milieu- en ontwikkelingsorganisaties bevelen FSC aan. Dit maakt FSC uniek. De stichting FSC Nederland, een netwerkorganisatie met ruim 260 partners, streeft naar een zo groot mogelijk aandeel van FSC-gecertificeerd hout en papier op de Nederlandse markt.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).