Afbeelding voorjaarscampagne Hornbach

Hornbach lanceert voorjaarscampagne 2017

‘Geef nooit op’ staat in nieuwe commercial centraal

Echte klussers geven nooit op. Bovendien weten zij altijd wat te doen. Bijna altijd dan. Want er gaat weleens wat fout. Maar dat hoort bij klussen. Wat doen echte professionals bij tegenslag? Borst vooruit, rug recht en doorgaan! Want juist in het tonen van lef en het maken van fouten schuilt toekomstig succes. Opgeven is geen optie. Dus lekker met z’n allen aan de slag, het voorjaar roept!

“Met de nieuwe campagne Geef nooit op heeft reclamebureau HEIMAT wederom de essentie van Hornbach te pakken”, zegt Maarten Post – Marketingmanager bij Hornbach – hierover. “Een campagne die de identiteit van Hornbach krachtig weerspiegelt: want voor ons betekent klussen jezelf volledig in een project storten en risico’s niet uit de weg gaan. Lef tonen vergroot nu eenmaal de kans op fouten, en van fouten leer je. Gewoon doen, daag jezelf uit!”

De commercial
We zien een man die in de bergen zijn droomproject aan het verwezenlijken is. De zon schijnt, een zacht briesje, uurtje of elf in de ochtend. Hij is op zijn gemak, weet wat hij doet. Al valt het wel op dat zijn project behoorlijk groot is voor één man alleen. Dan, een fractie voor de laatste hamerslag van het geraamte, stort het huis in elkaar en valt de man naar beneden. Eerst een schrikreactie, wat is de schade? Enkele seconden later komt hij tussen het puin tevoorschijn. Opgelucht, maar vooral zelfverzekerd. Dit is een man die zich niet uit het veld laat slaan. Dit is een man die doorgaat tot de laatste snik. Een klusser die nooit opgeeft, een klant van Hornbach. Omdat hij weet: fouten maken hoort erbij, zolang je maar blijft lachen.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).