HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach opnieuw beste bouwmarkt van Nederland

Hornbach opnieuw beste bouwmarkt van Nederland

Bouwmarkt wint voor de achtste keer prestigieuze publieksprijs

Hornbach heeft ook in 2013 weer bewezen van toegevoegde waarde te zijn voor de doe-het-zelfbranche. De consument heeft Hornbach voor alweer de achtste keer uitgeroepen tot ‘Beste bouwmarkt van Nederland’. Dat is de uitslag van het jaarlijkse onafhankelijke consumentenonderzoek ‘Beste winkelketen van Nederland’, de landelijke publieksprijs voor retailers in Nederland.

Doe-het-zelvers in het hele land hebben de bouwmarkten beoordeeld op de negen belangrijkste verkoopaspecten (waaronder prijs-kwaliteitverhouding, assortiment en service), waarbij Hornbach overall als beste uit de bus kwam. “Prachtig om te zien dat consumenten deze kernwaarden uit de Hornbach-formule hoog waarderen”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Bouwmarkt Nederland, die de ABN AMRO Retail Jaarprijs/Publieksprijs vanmiddag in ontvangst nam. “Dat ze ons zien als dé projectbouwmarkt van Nederland is absoluut iets om trots op te zijn! Tegelijk ook een stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg en scherp te blijven op ontwikkelingen in de markt.”

Criteria beste winkelketen

Voor deze elfde editie van ‘Beste winkelketen van Nederland’ 2013 (voor het eerst met ABN AMRO als hoofd- en naamgevend sponsor) schreven zich dit jaar 269 retailers in. Honderdduizenden consumenten hebben de winkelketens vervolgens beoordeeld. Het concept is ontstaan uit de wens dat consumenten hun mening willen delen over hun favoriete winkels.

Lees ook ...