Hornbach radio-adverteerder van het jaar

Bouwmarktketen wint tijdens eerste editie Radio Advertising Awards

Bouwmarktketen Hornbach is door professionals uit het radiovak uitgeroepen tot radio-adverteerder van het jaar. Dat maakte organisator RAB (Radio Advies Bureau) gisteren bekend. De Radio Advertising Awards zijn uitgereikt tijdens het eerste Turn-up-the-Radio event in Paradiso. Volgens de jury blinkt Hornbach uit in ludieke en innovatieve manieren om consumenten via het medium radio te bereiken.
Verrassing van de avond

Volgens de jury weet Hornbach met een efficiënt budget het medium te claimen en wordt een goede match gemaakt met de doelgroep. Hornbach onderscheidt zich door de opvallende creatie en het zeer sterke soundlogo. Naast de brede inzet van het medium, is ook de non-spot radiocampagne voor het winnen van een vakopleiding voor ZZP’ers in de smaak gevallen bij de jury.

De jury bestond uit Niels van Altena (Ster), Dennis Landman (Sky Radio Group), Herman ten Cate (100% NL), Rob Beijersbergen (Q-music) en Joris van der Pol (538 Groep).

“Geweldig dat onze inspanningen om het medium optimaal te benutten worden erkend en beloond”, jubelt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland. “We zien de prijs, die dit jaar voor het eerst werd uitgereikt dan ook zeker als aanmoediging om de kansen van radio te blijven benutten op de juiste momenten in de toekomst!”.

Meer dan voordelig bereiksmedium

Radiostations vinden het belangrijk om de impact van radioreclame voor het voetlicht te brengen. Vanuit dat licht vroeg RAB mediabureaus hun adverteerders voor te dragen voor Radio Advertising Awards. De radiozenders beoordeelden de inzendingen op basis van de motivatie van de bureaus en nomineerde drie adverteerders voor Radioadverteerder van het jaar. “Er is veel mogelijk met het medium en adverteerders die durven om vernieuwend te zijn en het medium radio gebruiken als meer dan een voordelig bereiksmedium, worden beloond”, aldus het juryrapport.

Over RAB

Het RAB (Radio Advies Bureau) is hét kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en stimuleert met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied radio. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.