greenhouseafbeelding1

Hornbach signaleert woontrends aankomende zomer

Resultaten trendonderzoek onderscheiden vier leefwerelden

De winterse gezelligheid nog een tijdje in huis houden, of wentelt u zich liever meteen zo snel mogelijk in zomerse sferen? Wie het tijd vindt om het interieur zomerklaar te maken, kan zich laten inspireren door woontrends die Hornbach heeft gesignaleerd. De bouwmarktketen doet al jarenlang onderzoek naar woontrends voor de verschillende seizoenen en selecteerde voor komende zomer vier ‘leefwerelden’.

De aan Hornbach verbonden woonstylisten, onder aanvoering van de ‘stylist van het oosten’ professor Axel Venn, omschrijven de vier woontrends voor deze zomer als volgt: ‘Free Spirit’, ‘Green House’, ‘Golden Classic’ en ‘High Elegance’. Hieronder de uitgangspunten van deze woontrends, om alvast in zomerse sferen te komen.

Free Spirit: voor ‘generatie y’

De vrijdenkers van ‘generatie y’ hechten waarde aan een woonkamer die zowel een creatieve ruimte als gemeenschappelijke werkplek is. Denk aan bureaulampen aan de muur, met schoolbordverf bewerkte oppervlakken en oude vintagestoelen in felle kleuren. In deze leefwereld bepalen eenvoudige vormen de ruimte, en trendkleur Cherry Tomato smelt hier samen met Saling Grey en Riviera Blue.

Green House: voor het moderne gezin

De geborgenheid van de persoonlijke woonsfeer, door grote ramen en natuurlijke materialen harmonieus verbonden met de buitenwereld. Het moderne gezin wil echte planten in grote, witte sierpotten en behang met grafische natuurpoëzie. Onder het wooncredo ‘natuurlijkheid’ domineren kleuren als het weelderige Emerald Green en het crèmekleurige Mint Delight. En bij een woonkamer in countrystijl staan houten stoelen in zachte groentinten om de ronde, witte eettafel heen.

Golden Classic: voor ‘best agers’

Warmte en geborgenheid, maar niet ouderwets. Kenmerkend voor deze leefwereld zijn de luxe uitstraling en tegelijk huiselijke sfeer; sierprofielen in de stijl van historische villa’s, goud- en kopertinten, hoogpolig wit tapijt en een moderne kroonluchter. Met als basis voor comfortabel en grenzeloos woonplezier de luxe vouwgordijnen in abrikoos, schuiframen en grote ruimten. Een chaise longue voor een brandende open haard zorgt in de – zelf ingerichte – relaxkamer voor de ontspannen sfeer.

High Elegance: voor de ‘glamorous’

Ingetogen elegantie karakteriseert deze leefwereld. In opgeruimde, overwegend lichte, gezellig ogende ruimten trekken bijvoorbeeld imposante hanglampen de aandacht. Daarbij creëren ultralichte meubels en een zacht tapijt – op een houten vloer – een hemels gevoel. Muren en oppervlakken krijgen door geraffineerde texturen en kleurwisselingen een extra dimensie, terwijl kleuren als Comfort Grey, Pink Copper en het stralende Clear White de woonkamer een loftachtige uitstraling geven.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Externe links
Fan van Hornbach