Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
summersend1-2000

Hornbach signaleert woontrends najaar

Resultaten trendonderzoek in vier windrichtingen

De zomer nog een tijdje in huis houden, of liever meteen de knusse sfeer van het najaar? Wie komende herfst of winter de wind eens flink door het huis wil laten waaien, kan zich laten inspireren door woontrends die Hornbach heeft gesignaleerd. De bouwmarktketen doet al jarenlang onderzoek naar woontrends voor de verschillende seizoenen en kiest komende herfst/winter voor vier ‘windrichtingen’.

De aan Hornbach verbonden woonstlisten omschrijven de vier woontrends voor deze herfst en winter als volgt: ‘Natural Wood’, ‘Cool Pastels’, ‘Loft Living’ en ‘Summer’s End’. Hieronder de uitgangspunten van deze woontrends, om alvast op te warmen voor het najaar.

Natural Wood: terug naar de basis

Terug naar de basis, de oorsprong. Echt hout, of de suggestie van echt hout in laminaat en kunststof. Want met name gezinnen verlangen in toenemende mate naar warme, op de natuur geïnspireerde, kleuren voor meer gezelligheid. Het verlangen naar een gevoel van ‘onthaasting’.

Cool Pastels: betaalbaar modern

Overwegend jonge mensen, met een eerste baan, houden van een betaalbare, trendy inrichting; zachte tinten voor de kleine portemonnee. Koele, frisse, moderne pasteltinten. Het gevoel van lichtheid en ruimte. Met de juiste, trendy kleuren (hemelsblauw, mintgroen, roze of geel) kunnen zelfs koopjes van de rommelmarkt of voorwerpen uit de zolder van het ouderlijk huis het interieur een unieke, moderne uitstraling geven.

Loft Living: stedelijk chic

Degelijkheid en kwaliteit, die eisen stellen in het bijzonder tweepersoonshuishoudens. Een stedelijke sfeer, vanuit het adagium less is more. Benadrukt door alledaagse meubels in combinatie met gedempte kleuren (in blauw, zwart of beige), industriële verlichting misschien zelfs. Of juist kleuraccenten in turquoise of behang met een grafisch patroon, voor een ontspannen sfeer.

Summer’s End: kleurenpracht tegen de winterblues

Met herfstachtige kleuren en bloemrijke patronen de warmte in huis houden, daar verlangen veel mensen naar. Het knusse gevoel van de herfst gecombineerd met het laatste restje zomerwarmte. Paars, oranje, peperrood. Meubels met ronde vormen, in een rustiek jasje gegoten. Vooral de ‘Best Agers’, ofwel vijftigplussers, kiezen voor de combinatie van traditie met moderniteit.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall