HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Jonge voetbalhelden halen geld op voor zieke leeftijdgenootjes

Totale opbrengst Hornbach Voetbaltalent naar Stichting Zeldzame Ziekten Fonds

Afgelopen zaterdag namen honderden kinderen deel aan het evenement ‘Hornbach Voetbaltalent 2015’. Hun inschrijfgeld is bestemd voor Stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF), die de gehele opbrengst benut om 250 gezinnen te trakteren op een dagje uit naar het Dolfinarium in Harderwijk. Elf deelnemers aan Hornbach Voetbaltalent 2015 wonnen een ticket voor deelname aan Jonger Oranje (www.jongeroranje.nl) bij een echte profclub in de buurt.

“Wat een geweldige dag en wat een fantastisch resultaat”, aldus Charles Ruijgrok, voorzitter van het ZZF. “Het was enorm inspirerend om te zien hoe al die kinderen zich vol energie inzetten voor zieke leeftijdgenootjes. Mooi dat zo’n leuk, speels evenement als Hornbach Voetbaltalent aandacht oplevert voor de strijd tegen zeldzame ziekten. En dat we met de opbrengst zoveel gezinnen een onvergetelijke dagje uit kunnen bezorgen, is natuurlijk geweldig.”

Over het evenement
Het Hornbach Voetbaltalent 2015 vond tegelijkertijd plaats in drie ‘stadions’, op de parkeerplaatsen van alle negen vestigingen van Hornbach. Het was een kans voor kinderen om door scouts ontdekt te worden, maar bovenal een voetbalfeest waar ze nog lang met een glimlach aan zullen terugdenken. Als dank voor hun bijdrage kregen de deelnemers een medaille en een certificaat mee naar huis.

Bekijk hier een korte impressie van het Hornbach Voetbaltalent 2015

Waarom deze campagne?
Voor zeldzame ziekten worden geen grote inzamelingsacties op tv of radio georganiseerd, maar ze kunnen het leven van een kind wel helemaal beheersen. En daarmee dat van het hele gezin. De initiatiefnemers trekken zich het lot van deze kinderen aan en willen iets betekenen voor de honderdduizenden kinderen die kampen met een zeldzame ziekte. Het doel van de campagne is om het leven van kinderen met een zeldzame ziekte tijdelijk iets aangenamer te maken. Dankzij de sportiviteit van hun gezonde leeftijdgenootjes, vanuit de gedachte dat ieder jongetje of meisje het verdient écht kind te zijn. Dat ieder kind kan spelen en plezier moet kunnen maken; ziek voor het leven of zo gezond als een vis.

Over Stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF)
In Nederland wordt het totaal aantal mensen dat aan een zeldzame aandoening lijdt, geschat op circa 1 miljoen. 75% hiervan zijn kinderen. Jaarlijks overlijden ongeveer 14.000 mensen aan een zeldzame aandoening. Deze cijfers zijn een schatting, omdat van de meeste zeldzame ziekten door gebrek aan onderzoek, registratie en diagnostiek geen cijfers worden bijgehouden. Voor bekende ziekten zijn vanuit de overheid en diverse fondsen miljoenen beschikbaar, maar mensen met een zeldzame ziekte staan er alleen voor. Het ZZF vindt het onacceptabel dat er zo weinig aandacht en middelen zijn voor de strijd tegen zeldzame ziekten, en zet zich in om dit te veranderen.

Over Jonger Oranje
SportsGen sportmarketing organiseert jaarlijks tientallen Jonger Oranje Talentendagen, voor jongens en meisjes tussen de 6 en 16 jaar. Dankzij de samenwerking met twaalf profclubs kan voetbaltalent in elke uithoek van Nederland ontdekt worden door een samenwerkende profclub. Via deze Jonger Oranje Talentendagen kunnen kinderen in één van de regioteams van Jonger Oranje spelen. Bij alles wat Jonger Oranje doet, is plezier het belangrijkst; vooropstaat dat iedereen een fantastische dag beleeft en dat alle kinderen doen wat ze het allerliefst willen: voetballen! Tijdens de Jonger Oranje-evenementen laat SportsGen de kinderen bovendien veel samenwerken en een dag beleven waarin vriendschap een belangrijke rol speelt. Naast plezier en vriendschap is Jonger Oranje, in samenwerking met de profclubs, natuurlijk op zoek naar talent! Iedere voetballer krijgt bij Jonger Oranje de kans zijn of haar talent te showen en misschien wel zijn of haar droom waar te maken: profvoetballer worden.

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 138 jaar en meer dan 16.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu achttien jaar en telt het inmiddels negen vestigingen. HORNBACH won in 2014 voor de negende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Lees ook ...