HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Klacht.nl award 2011 voor Hornbach

Klacht.nl award 2011 voor Hornbach

Bouwmarkt uitgeroepen tot meest klantvriendelijke online

In 2011 heeft Hornbach elke klacht opgelost die via Klacht.nl is gemeld. Met dit oplospercentage van 100% heeft deze onderneming de Klacht.nl award 2011 in de categorie ‘Bouwmarkten’ gewonnen.

Voor de doe-het-zelfketen komt deze award niet uit de lucht vallen. Na al zes keer door consumenten te zijn gekroond tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, werd Hornbach eerder dit najaar ook gekroond tot de beste werkgever van alle bouwmarkten. Met deze titel toont Hornbach aan in haar sector voorop te lopen als het gaat om onlineklantenservice.

Erkenning onlineservice

Klacht.nl geeft organisaties de kans zich te onderscheiden op het gebied van service. Volgens de mensen achter dit onlineconsumentenplatform schuilt de kracht van het concept vooral in het feit dat bedrijven de consumenten persoonlijk kunnen benaderen én dat een onopgeloste klacht voor altijd online blijft staan. “Natuurlijk is iedere klacht er één teveel”, relativeert Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, deze prijs. “Alle klachten die wij ontvangen, nemen wij serieus. Of deze nu online of via de vestigingen komen. Nu is het zaak ervoor te zorgen dat Hornbach helemaal niet meer terugkomt op Klacht.nl!”

Over de Klacht.nl awards

De Klacht.nl awards worden uitgereikt aan bedrijven die het meest actief waren in het oplossen van consumentenklachten op de website Klacht.nl. In 2011 werden er op dit onlineplatform ruim 40.000 klachten gemeld, waarvan er 10.000 werden opgelost. Hier gemelde klachten zijn in één oogopslag vindbaar in Google én traceerbaar op Twitter en Facebook, wat veel bedrijven aanspoort tot actie. Bij het toekennen van de awards worden de bedrijven beoordeeld op hun oplospercentage, de verhouding tussen het aantal gemelde klachten en het aantal opgeloste klachten.

Natuurlijk is iedere klacht er één teveel. Alle klachten die wij ontvangen, nemen wij serieus. Of deze nu online of via de vestigingen komen. Nu is het zaak ervoor te zorgen dat Hornbach helemaal niet meer terugkomt op Klacht.nl!
Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland

Lees ook ...