Hornbach

Paasdrukte bij Hornbach

Het tegenvallende weer zorgde dit Paasweekend voor topdrukte bij de bouwmarkten van Hornbach. Niet alleen planten vonden gretig aftrek, maar verder werden er ook veel bouwartikelen gekocht. Al vanaf Goede Vrijdag was het extra druk in de bouwmarkt, mede doordat mensen het Paasweekend benutten voor klussen in rondom het huis.

“Dat het weer tegenviel, zagen we terug in de drukte en de bestedingen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Al op Goede Vrijdag was het druk met mensen die bouwmaterialen inkochten. Het lijkt erop dat steeds meer mensen het Paasweekend benutten om te klussen. De verkoop van verf, vloeren en tuinartikelen was enorm.”

Toe aan zomer
Ook bij de tuinafdeling was het druk aldus De Goede. “Plantjes poten hoort nu eenmaal bij het voorjaar, weer of geen weer. Klussers stellen mogelijk de grote projecten in de tuin nog even uit, maar planten en tuingereedschappen vonden gretig aftrek. Net als schuttingen en onze barbecues. Zodra de zon doorbreekt, is Nederland er klaar voor!”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).