Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
Schermafbeelding 2015-07-27 om 09.36.56

Samenwerking Hornbach en Justdiggit werpt eerste vrucht af

15.000 euro voor ecosysteemherstelproject in Kenia

De groene samenwerking tussen Naga Foundation en Hornbach heeft haar eerste vrucht afgeworpen: 15.000 euro voor de Afrikaanse vergroeningsprojecten van Naga Foundation Justdiggit-campagne. Van alle ‘vaste’ planten die dit voorjaar in een tuincentrum van de bouwmarktketen zijn verkocht, is een deel van de opbrengst bestemd voor het ecosysteemherstelproject ‘Hydrologische Corridor’ in Kenia. Naga Foundation en Hornbach kondigen aan dat er voor dit najaar nog een actie in de steigers staat.

Dennis Karpes is de drijvende kracht achter Justdiggit. Hij legt uit dat niet alleen een continent als Afrika kampt met een regenwaterprobleem. “Ook in eigen land is de regenwatercyclus een issue. Vooral in stedelijke gebieden wordt grond steeds meer bestraat of geasfalteerd, en dat verstoort de watercyclus. Het zet de rem op de groei van groene beplanting en op de afkoeling van het klimaat. Met extra groen in de tuin valt dat een beetje te compenseren. Vaste planten nemen regenwater op en stoten gewasverdamping uit. Dat zorgt voor koelte en extra zuurstof in de lucht. Op die manier helpen we de natuur een handje. Niet alleen in Kenia, ook hier in Nederland vanuit je eigen tuin!”

Aanwinst voor tuin en klimaat
“Wij vinden het essentieel een bijdrage te leveren aan de vergroening van de aarde”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach. “We willen klanten ervan bewustmaken dat zij met de aankoop van vaste planten iets goeds doen voor het milieu. Dat zij daarnaast met de aanschaf van iedere vaste plant een bijdrage leveren aan de vergroeningsprojecten van Justdiggit, is natuurlijk geweldig. Ook daarvoor willen wij hen hartelijk danken. Dat geld komt ten goede aan de ‘Hydrologische Corridor’, een groot project van Justdiggit in Kenia. In de brochure die klanten ontvangen, kunnen zij lezen over het werk van deze organisatie.” Eind 2015 staat nog een actieperiode met Justdiggit op de agenda, zegt Van Slingerland. “Wat die precies inhoudt, zullen we later dit jaar kenbaar maken. De eerste ideeën hiervoor zijn in ieder geval al heel inspirerend!”

Over Justdiggit
Justdiggit is de campagne van Naga Foundation, een organisatie die ecosystemen herstelt en strijd voert tegen droogte en klimaatverandering. Nu al is zo’n 25 procent van al het land op aarde aan het degraderen. Justdiggit wil die ontwikkeling stoppen. Dat doet zij met behulp van eeuwenoude ‘water harvesting’-technieken en in samenwerking met organisaties, zoals Wageningen Universiteit en de UNCCD, een organisatie van de Verenigde Naties (VN). De VN heeft berekend dat 20 miljoen km² van de verdroogde gebieden wereldwijd hersteld kan worden. In Kenia ontwikkelt Naga Foundation momenteel haar eerste hydrologische corridor, een serie van vergroeningsprojecten die samen een positieve impact hebben op de watervoorziening, de biodiversiteit en het lokale klimaat.

Met de Justdiggit-campagne brengt Naga Foundation haar inspanningen voor een groene planeet op een aansprekende manier voor het voetlicht. Want een gezonde ecologie en economie gaan hand in hand. Kijk voor meer informatie over Justdiggit op: www.justdiggit.org.

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 138 jaar en meer dan 16.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu achttien jaar en telt het inmiddels negen vestigingen. HORNBACH won in 2014 voor de negende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Fotobijschrift: Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Bouwmarkt Nederland (links) en Dennis Karpes van Justdiggit

 Einde persbericht

 

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Justdiggit, Naga Foundation, Dennis Karpes, 020 – 737 23 66,

Hornbach Bouwmarkt Nederland, Michel van Slingerland, 030 – 266 98 98, michel.vanslingerland@hornbach.com.

Beeldmateriaal kunt u opvragen bij Ilse Spiekerman, Van Hulzen Public Relations, 071 – 560 20 60,
e-mail ilse.spiekerman@hulzen.nl. Graag verwijzen wij u ook naar de perspagina van Hornbach: pers.hornbach.nl.

Hornbach Bouwmarkt (Nederland) BV
Postbus 1099
3430 BB Nieuwegein
E-mail: info_nl@hornbach.com
www.hornbach.nl

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall