Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
100profihornbach

Totaalconcept voor professionele klusser

Hornbach breidt succesvolle ProfiConcept uit

Goed nieuws voor de moderne profklusser: vandaag is www.hornbachprofi.nl in de lucht gegaan, een online platform voor vakmensen in de bouw en onderhoud. Een handige uitvalsbasis voor de zzp’er of kleine aannemer die zijn handen vrij wil houden voor de klussen en zo min mogelijk tijd kwijt wil zijn aan randzaken. Met deze extra service breidt bouwmarkt HORNBACH zijn succesvolle ProfiConcept verder uit.

De mogelijkheid om speciale aandacht te krijgen, is door veel professionele klussers met beide handen aangegrepen. Inmiddels hebben duizenden kleine zelfstandigen in de bouw zich bij het concept aangesloten. Edward Meijers, Profi-manager HORNBACH, heeft hier wel een verklaring voor. “Zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen kunnen wel een steun in de rug gebruiken in deze moeilijke tijden. En met dit concept bieden wij Profi’s meerwaarde door ruime openingstijden (van 7.00 uur tot 21.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, een uitgebreid assortimentsboek en probleemloze goederenterugname.”

Vast aanspreekpunt en betalingsgemak

Doorslaggevend voor het huidige succes van dit concept is volgens Meijers vooral de persoonlijke benadering. “Iedere Profi heeft een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking. De teamleider is zijn vaste aanspreekpunt in de winkel. Deze fungeert eigenlijk als gastheer voor de professionele klant en dat wordt als erg prettig ervaren.” Daarnaast is er binnen dit totaalconcept voor de professionele klusser een speciale rol weggelegd voor de ProfiCard, waarmee klanten hun materiaal op rekening kunnen kopen. “Deze kaart is niet alleen vanwege het betalingsgemak heel bepalend geweest voor het slagen van dit concept”, zegt Meijers. “Andere voordelen zijn dat Profi’s geen borg hoeven te betalen bij de huur van apparatuur en dat er geen aanbetaling bij maatwerk of bij een speciale bestelling nodig is. Dat zijn belangrijke overwegingen voor de zzp’er of kleine aannemer, die immers vaak geen boekhoudafdeling achter zich hebben staan. Al die voordelen bij elkaar zorgen ervoor dat Profi’s zich kunnen concentreren op het vak waarin ze goed zijn, het vak waarvoor ze zelf hebben gekozen. En met de lancering van de website is het plaatje nu helemaal compleet!’

Meerdere doelgroepen

Meijers benadrukt dat het ProfiConcept niet alleen interessant is voor zzp’ers en kleine bouw- en onderhoudsbedrijven. “In de verdeling van de ProfiCard-houders zien we ook terug dat onze bouwmarkten zich uitstekend lenen voor onder meer technische diensten van grotere bedrijven, instellingen en woningbouwverenigingen”, legt hij uit. ”En zelfs voor ambassades en campings. Bijkomend voordeel is dat wij dagelijks veel leren van onze professionele gebruikers. De verbreding, verdieping en aanpassing van het assortiment is zodoende een lopend proces. Daarom is het een goede zaak dat er dit najaar een tweede druk komt van het ProfiBoek 2011. Een gewaardeerd assortimentsboek dat klanten niet alleen gebruiken om te bepalen of ze artikelen bij ons willen inkopen, maar ook om offertes te maken.’

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall