Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
verborgen-camerafilm-bouwmarkt

Verborgen camerafilm bouwmarkt toch in omloop

‘Deze beelden hadden nooit vertoond mogen worden’

Bij Hornbach zijn we geen praatjesmakers. Die boodschap geeft de bouwmarktketen mee in de nieuwe film ‘De enige echte ProfiService’, waarin de ProfiService centraal staat. Aan de vooravond van de opening van Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel vond ten overstaan van genodigde zzp’ers de première plaats van deze film, die ‘nooit vertoond had mogen worden’. De verborgen camerafilm circuleert inmiddels op internet, maar is ook te bekijken via www.hornbachprofi.nl.

“We wilden graag een nieuwe film maken om de voordelen van onze ProfiService op een ludieke, spannend en geestige manier voor het voetlicht te brengen”, legt Edward Meijers, Profimanager bij Hornbach, uit. “Iets baanbrekends. En natuurlijk met een vette knipoog naar concurrerende bouwmarkten, die voorlopig lijdzaam toezien hoe wij onze professionele klanten bedienen. Ik zou zeggen, oordeel zelf of we in die opzet zijn geslaagd.”

‘Wat moeten we nu?’

Het verhaal van de film (geproduceerd door Dutch Media Vision) in vogelvlucht: er rijdt een busje het parkeerterrein van een Hornbach-vestiging op. Voorin zitten twee volwassen mannen in hetzelfde werkoutfit, met tussen hen in een jongen van een jaar of tien. Hip hoedje op, stoere zonnebril. Hij heet Jimmy en speelt de hoofdrol in het snode plan van de twee mannen. Deze medewerkers van ‘Bouwmaar’ zijn eropuit het succesvolle ProfiConcept van Hornbach onderuit te halen door Jimmy – gewapend met opnameapparatuur en verbogen camera – allemaal lastige vragen te laten stellen ‘voor zijn spreekbeurt’ aan de ProfiAdviseur. Vragen die hem vanuit het busje worden ingefluisterd door de mannen zelf, volgens het format van het (niet meer bestaande) NCRV-programma Praatjesmakers. Die opzet werkt, maar het loopt voor de mannen in het busje toch allemaal heel anders dan voorgesteld… ‘Wat moeten we nu?’, vraagt een van de mannen zich uiteindelijk vertwijfeld af, terwijl Jimmy zich uit de voeten maakt. ‘Deze beelden mogen nooit openbaar worden gemaakt. Dan staan we echt voor gek.’

ProfiConcept

Het Hornbach Profi-concept betekent service op maat voor de professionele klusser. Ondersteuning voor zelfstandige zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen. HORNBACH biedt de Profi’s meerwaarde door privileges en ruimere openingstijden (vanaf 07.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, uitgebreide assortimentsboek en probleemloze goederenterugname. Iedere Profi heeft bovendien een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking en een vast aanspreekpunt. Deze speciale aandacht voor de professionele klusser blijkt een gat in de markt. Duizenden kleine zelfstandigen in de bouw hebben zich inmiddels aangesloten bij het Profi-concept van HORNBACH.

We wilden graag een nieuwe film maken om de voordelen van onze ProfiService op een ludieke, spannend en geestige manier voor het voetlicht te brengen. Iets baanbrekends. En natuurlijk met een vette knipoog naar concurrerende bouwmarkten, die voorlopig lijdzaam toezien hoe wij onze professionele klanten bedienen. Ik zou zeggen, oordeel zelf of we in die opzet zijn geslaagd.”
Edward Meijers, Profimanager bij Hornbach

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall