HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

12 juli grootse opening van HORNBACH Nijmegen

Bouwmarktketen kondigt openingsweek vol activiteiten aan

Dat er iets groots aan zit te komen in Nijmegen, is al bijna een jaar bekend. Op 12 juli is het zover. Dan openen om 7.00 uur de deuren van de nieuwste HORNBACH vestiging aan de noordkant van de stad. Klussers uit de hele regio kijken vol verwachting uit naar dat moment. De 180 medewerkers die nu al in dienst en ingewerkt zijn, hebben nog een maand de tijd om de bouwmarkt helemaal klaar te maken om al hun klanten te ontvangen.

Nijmegen is de 18e HORNBACH bouwmarkt in Nederland. Nog geen jaar geleden ging de bouw aan de Wendelring van start. “De bouw is heel voorspoedig gegaan”, laat Vestigingsmanager Niels van Essen weten. “Ik ben blij dat ik kan vertellen dat de opening al op 12 juli is. We hebben hard gewerkt om er een klus-walhalla van te maken voor doe-het-zelvers en klusprofessionals uit Nijmegen en omstreken. Met ons hele team staan we te popelen om klanten te helpen met hun projecten.” Die klanten kunnen bij HORNBACH straks terecht voor een mega-assortiment van meer dan 120.000 artikelen en daarbij profiteren ze ook nog eens van de laagste prijsgarantie. De vestiging beschikt daarnaast over een tuincentrum, dierenafdeling, badkamer-keuken-inspiratiecentrum en Drive In.

Mysterieuze kleuren, teksten en cijfers
De bouwmarktketen heeft de inwoners van Nijmegen afgelopen week door de hele stad weten te verrassen met opvallende acties. Zo werden enkele iconische gebouwen in de kenmerkende oranje HORNBACH kleur gezet. In het Valkhofpark waren het de Sint-Nicolaaskapel en Belvédère die volledig oranje waren uitgelicht. Net als een groot deel van de Waalkade en het historische Besiendershuis. Ook het Keizer Karelplein, het Goffertstadion en twee windturbines op het windpark stonden in de oranje spotlights. Op één van de windturbines en aan de overkant van de Waalkade was vrijdag tevens ineens de levensgroot gelaserde tekst te lezen: ‘Er komt iets groots naar Nijmegen’. En bij het Gezicht van Nijmegen (het Romeinse masker op het stadseiland), in het Goffertpark en op de Waalkade kon niemand om de reuzeachtige oranje cijfers 12.7 heen. Niels: “Veel mensen hadden geen idee wat die opvallende mysterieuze kleur, teksten en cijfers betekenden. Totdat ook de nieuwe vestiging sinds gisteravond wordt uitgelicht. Er werd veel over gesproken in de straten van de Keizerstad en ik mag nu eindelijk iedereen uit hun lijden verlossen. Niels: “Het had allemaal te maken met de opening van onze gloednieuwe HORNBACH-vestiging op 12 juli.”

Feestelijke openingsweek
Op woensdag 12 juli komen burgemeester Hubert Bruls en wethouder John Brom de nieuwe vestiging van HORNBACH om 7.00 uur officieel openen voor het grote publiek. Dat is meteen het startschot van de feestelijke openingsweek die bol staat van activiteiten. Niels: “Tot en met zondag 16 juli is er elke dag van alles te beleven. Voor de opening hebben we speciale artikelen ingekocht en zijn er leveranciers aanwezig voor verschillende productdemonstraties. Voor de vroege vogels heeft onze broodjeszaak Boerske tijdens de openingsweek elke ochtend een ontbijt klaarstaan voor maar 1 euro. En alsof dat nog niet genoeg is, organiseren we in het weekend direct na de Vierdaagseweek op 22 en 23 juli nog een keer een vol programma met productdemonstraties.” Niels en zijn team hebben nog een maand de tijd om de puntjes op de i te zetten voor de opening op 12 juli. “We kunnen niet wachten om heel Nijmegen en omgeving te ontvangen in onze gloednieuwe HORNBACH-vestiging.”