Derde Klusdag is 27 december

Hornbach introduceert nieuwe nationale feestdag

Kerstavond, Eerste Kerstdag, Tweede Kerstdag. Dan zijn de kerstdagen in Nederland voorbij. Tenminste: officieel. Want steeds meer mensen plakken er een derde Kerstdag achteraan, om bij te komen van alle verplichtingen en te doen waar je zelf zin in hebt. Doe-het-zelvers kijken dan ook reikhalzend uit naar Derde Klusdag. Dé nieuwe nationale feestdag. Vanaf vandaag telt bouwmarkt Hornbach samen met haar klusfans af naar 27 december.

“Derde Klusdag is dé feestdag waar elke doe-het-zelver naar uitkijkt”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Want december is een gezellige maand, maar die brengt ook een hoop verplichtingen met zich mee: de kerstboom optuigen, bezoekjes aan de kerstmarkt, het kersdinertje bij de schoonfamilie. Stiekem tellen doe-het-zelvers af naar de dag dat die verplichtingen achter de rug zijn. Derde Klusdag! Een dag om eindelijk je handen weer eens uit de mouwen steken en projecten aan te pakken. Dat begrijpen wij bij Hornbach als geen ander en dus steken we de klussers een hard onder de riem en tellen samen af naar 27 december.’’

Met een social-campagne in de humoristische Hornbach-stijl, brengt de bouwmarkt Derde Klusdag onder de aandacht van alle aftellende doe-het-zelvers. Daarnaast kunnen doe-het-zelvers zich op Facebook voor 3e Klusdag aanmelden om zo aan iedereen duidelijk te maken: wat er ook gebeurt, 27 december staat in het teken van klussen.

Bekijk de commercial hier:

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).