HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Statement

Zó ruikt het voorjaar. Dit is de slogan van de voorjaarscampagne. We roepen op om, nu het voorjaar weer is aangebroken, naar buiten te gaan om te klussen. In de campagne zie je een tuin, vol met bloemen, gras en andere geuren die typerend en kenmerkend zijn aan het voorjaar. De geur van voorjaar wordt in televisiespot naar een stad gebracht waar de voorjaarsgeur uit een automaat komt. De dame die hieraan ruikt zorgt voor commotie in met name Duitsland, omdat dit als stereotyperend wordt ervaren door de Aziatische gemeenschap. De campagne is bedoeld als een knipoog, maar wekt helaas niet bij iedereen de juiste emotie op. Uiteraard is dit niet onze intentie. Hierop is eerder deze week in Duitsland een open discussie met een vertegenwoordiging van deze groep aangegaan. Een positieve bijeenkomst, waarbij de dialoog tot wederzijds begrip heeft geleid.

In onze campagnes proberen we juist de rolmodellen te doorbreken, op een humoristische manier. De reclames zijn altijd herkenbaar en opvallend. Zo hebben we ook op deze campagne in Nederland weer veel reacties gekregen. We willen graag alle misverstanden en misinterpreaties wegnemen. De campagne loopt ondertussen door en wordt in Nederland ook naar de winkelvloer doorvertaald, waar iedereen de geur van het voorjaar kan ruiken.

 

Lees ook ...