Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Statement

Zó ruikt het voorjaar. Dit is de slogan van de voorjaarscampagne. We roepen op om, nu het voorjaar weer is aangebroken, naar buiten te gaan om te klussen. In de campagne zie je een tuin, vol met bloemen, gras en andere geuren die typerend en kenmerkend zijn aan het voorjaar. De geur van voorjaar wordt in televisiespot naar een stad gebracht waar de voorjaarsgeur uit een automaat komt. De dame die hieraan ruikt zorgt voor commotie in met name Duitsland, omdat dit als stereotyperend wordt ervaren door de Aziatische gemeenschap. De campagne is bedoeld als een knipoog, maar wekt helaas niet bij iedereen de juiste emotie op. Uiteraard is dit niet onze intentie. Hierop is eerder deze week in Duitsland een open discussie met een vertegenwoordiging van deze groep aangegaan. Een positieve bijeenkomst, waarbij de dialoog tot wederzijds begrip heeft geleid.

In onze campagnes proberen we juist de rolmodellen te doorbreken, op een humoristische manier. De reclames zijn altijd herkenbaar en opvallend. Zo hebben we ook op deze campagne in Nederland weer veel reacties gekregen. We willen graag alle misverstanden en misinterpreaties wegnemen. De campagne loopt ondertussen door en wordt in Nederland ook naar de winkelvloer doorvertaald, waar iedereen de geur van het voorjaar kan ruiken.

 

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall