Klussen is dé oplossing bij stress
Hornbach lanceert nieuwe campagne: ‘Zweet het eruit!’
“Iedereen heeft weleens last van stress. Op het werk, privé, maar ook door al het mediageweld dat op je afkomt via smartphone en tv”, zegt Maarten Post, Marketingmanager Hornbach Nederland. “Als je op de bank blijft zitten, raak je die stress niet kwijt. Ga je klussen, dan span je je fysiek in. De hartslag gaat omhoog, je bent gefocust en kunt je uitleven op je eigen project. Zo worden die stresshormonen afgevoerd én maak je endorfine aan. Je boort, zaagt of tegelt de zorgen weg. Tegelijkertijd ontstaat een ongekend geluksgevoel. Dat gevoel ervaar je niet alleen wanneer de klus geklaard is, het geeft je jarenlang voldoening. Bijvoorbeeld wanneer je ’s ochtends de fiets uit je zelfgebouwde schuur haalt.”
Ode aan doorzetters
De campagne is typisch Hornbach. Een ode aan iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Als Hornbach hebben we veel bewondering voor mensen die ondanks hun drukke leven zelf hun terras aanleggen of keuken verbouwen”, vervolgt Maarten Post. “Begin je eenmaal aan een klus, dan merk je dat het lekker is om je in het zweet te werken. Het werkt zelfs therapeutisch.”
Crossmediale campagne
De commercial is vanaf 7 juli te zien op tv. De nieuwe campagne wordt crossmediaal ingezet via radio, out of home, online video en display, social media, print en dus ook tv.
Credits:
Agentschap: HEIMAT, Berlijn
Productie: Czar, Berlijn
Regie: Andreas Nilsson
Directeur van de fotografie: Lasse Frank
Kunstafdeling: Peter Grant