Hornbach lanceert campagne waar luchtje aan zit
Zó ruikt het voorjaar!
“De gemiddelde Nederlander denkt bij het voorjaar aan frisse geuren, van de natuur buiten tot de grote schoonmaak binnen”, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Nederland. “Als Hornbach zien wij dat net iets anders, zoals de meeste mensen inmiddels van ons gewend zijn. Wij associëren het voorjaar met de start van het klusseizoen buiten, met de start van nieuwe projecten. Dat betekent hard werken. Een dagje zweten. Niets om je voor te schamen. Integendeel, met deze campagne vieren we dat de geur van kluszweet in de lucht hangt. Vermengd met de geur van omgewoelde aarde, groen gras en ontluikende bloemen.”
Ode aan doorzetters
De campagne (www.zoruikthetvoorjaar.nl) is typisch Hornbach: altijd een ode aan iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Je moet het altijd maar weer doen, in die spaarzame vrije uren een klusproject oppakken en tot een succes maken”, realiseert Post zich. “Dat vraagt om wilskracht en doorzettingsvermogen. Als Hornbach hebben we veel bewondering voor deze klushelden, die hun drukke leven niet als excuus gebruiken om projecten te laten wachten, maar opstaan om zelf hun terras aan te leggen of schuur te verbouwen. Want deze mensen, die er hun hand niet voor omdraaien om van hun project een droomproject te maken, dat zijn pas echte klussers.”
Onderbroek op straat
De tv-commercial is vanaf vandaag te zien, maar veel Nederlanders kregen eerder deze week op straat al lucht van deze nieuwe campagne. Geen voorbijganger zal de abri’s zijn ontgaan met daarop een vieze onderbroek, omringd door allemaal fleurige bloemen en daaronder de tekst: ‘Ontdek dé voorjaarsgeur’. Wie nieuwsgierig was naar de achterliggende boodschap, kon verder kijken op www.zoruikthetvoorjaar.nl.
De tv-commercial vormt de basis van de campagne ‘Zo ruikt het voorjaar’. De projectbouwmarktketen zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print. Bekijk de commercial hier: https://youtu.be/ggCNZ1y_Wek
Credits:
Agentschap: HEIMAT, Berlijn
Productie: ANORAK Film GmbH
Regie: Sam Hibbard
Muziek: BLUTdruck