HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH lanceert najaarscampagne ‘Luister naar je handen’

Eigen handen slaan noodkreet: Van bankhangen naar aanpakken

In de najaarscampagne van HORNBACH staan de unieke kracht van je handen en de wíl om eigenhandig iets moois te creëren centraal. In de nieuwe commercial zien we hoe een man op een hilarische manier tot actie wordt gedwongen door zijn eigen handen die niet langer passief willen toekijken. Zijn handen nemen letterlijk het heft in eigen hand. Met een crossmediale aanpak, roept de projectbouwmarkt iedereen op om naar hun handen te luisteren en actief aan de slag te gaan met projecten die wachten om te worden aangepakt. Er is immers altijd iets te doen.

“Onze nieuwe commercial zet op humoristische wijze de groeiende passiviteit in onze maatschappij in de schijnwerpers”, zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “We zien een man die liever op de bank blijft hangen en verdwaalt in zijn telefoon. Zijn handen hebben daar duidelijk geen zin meer in en sleuren hem op confronterende wijze van de bank, richting zijn onafgemaakte zolderproject. Daar realiseert hij zich dat hij de kracht in eigen hand heeft om de mooiste dingen te maken en gaat direct vol enthousiasme aan de slag. Je handen en een ijzeren wil zijn uiteindelijk de twee belangrijkste gereedschappen voor elk project. Het zijn ook de enige twee gereedschappen die je niet bij HORNBACH kunt krijgen om iets prachtigs te creëren.”

 

 

 

 

Aanval op luiheid
Post legt uit dat de campagne meer is dan een oproep om te klussen. “Met ‘Luister naar je handen’ willen we mensen inspireren om de kracht van echt fysiek of praktisch werk te omarmen. In een wereld die steeds digitaler en passiever wordt, maakt deze campagne mensen op een speelse, krachtige manier duidelijk dat je handen in staat zijn tot zoveel meer dan swipen op een scherm. Op deze manier willen we een statement maken dat actief zijn zoveel waardevoller en bevredigender is dan passief consumeren.”

 

Crossmediale campagne
De najaarscampagne wordt op 27 september gelanceerd met een 45 seconden versie van de commercial. En in de weken daarna aangevuld met 30 en 20 seconden spots, inclusief een tag on van 5 seconden. De campagne is niet alleen te zien op televisie, maar ook online, te horen op de radio en in bioscopen wordt een extra lange versie van de spot getoond. En ook in print en Out of Home worden ontvangers geattendeerd op de unieke kracht van hun handen. Een volledige crossmediale aanpak dus om de boodschap ‘Luister naar je handen’ te verspreiden. Extra inspiratie en informatie is te vinden op de speciale campagnewebsite hornbach.nl/luisternaarjehanden.

 

Credits
Bureau: HeimatTBWA
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Hauke Hilberg
Sound design: 2WEI

Lees ook ...