HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH trapt tuinseizoen speels af met nieuwe voorjaarscampagne ‘Verheug je als een kind’.

Als een kind zo blij. Eindelijk lente!

Het voorjaar breekt aan en HORNBACH viert dit met een speelse campagne, waarin de vreugde die je als kind kunt ervaren centraal staat. In de nieuwe commercial is een gigantische speelgoedtruck te zien met een laadbak bomvol tuinartikelen en tuingereedschap. Volwassenen herontdekken hun innerlijke kind en rennen met uitzinnige vreugde richting de truck, letterlijk het groene voorjaar in. Ze vieren de lente met pure blijdschap die je normaal alleen bij kinderen ziet en zijn er klaar voor om met hun voorjaarsprojecten aan de slag te gaan. De projectbouwmarkt laat met de campagne echter zien dat tuinieren en klussen veel meer is dan een project. Het is energiek, met plezier en jezelf verwonderen. Iets bouwen met je eigen handen kan een ongeëvenaarde vorm van kinderlijke vreugde en geluk oproepen.

“In ieder van ons schuilt een kind dat zodra het voorjaar is gestart, staat te springen om naar buiten te stormen en aan de slag te gaan”, vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “Met deze campagne laten we zien dat die vreugde nooit ver weg is. Het moment dat je iets met je eigen handen maakt of creëert, kan dat gevoel van kinderlijke blijdschap ineens bij je oproepen. De euforie is de drang van alle HORNBACH-klussers om tuinprojecten weer met beide handen aan te pakken en hun gevoel van welzijn na een lange winter binnenshuis een flinke oppepper te geven.”

 

Speelgoed
De commercial begint met de laatste donkere dagen van de winter, waarin mensen nog verstopt zitten in hun huizen. Tot er een deuntje door de straten klinkt wat blijkt te komen van een gigantische speelgoedtruck, met een laadbak die volgeladen is met tuinartikelen en tuingereedschap. Het vrolijke deuntje is dé trigger voor mensen om als kleine kinderen direct naar buiten te rennen richting de truck en zich letterlijk in een berg groen en gereedschap te storten. Het is deze pure, ongeremde vreugde die perfect laat zien hoe échte doeners zich voelen als het voorjaar begint.

 

 

Crossmediale campagne
De voorjaarscampagne is 11 maart van start gegaan met een prikkelende teaser op tv van 5 seconden. Op 14 maart wordt de campagne officieel gelanceerd met een spectaculaire tv-spot van maar liefst 60 seconden, afgewisseld met een 30 seconden spot. De campagne wordt daarnaast aangevuld met een radiospot, out of home en advertenties in print. De tv-spot wordt daarnaast ook digitaal ingezet. Vanaf 24 april wordt in bioscopen een speciale twee minuten durende versie van de commercial vertoond, aangevuld met een 45 seconden versie van de spot. Zo zorgt HORNBACH ervoor dat niemand de start van het voorjaar ontgaat en heel Nederland zich als een kind verheugt op het tuinseizoen.

 

Credits
Bureau: HeimatTBWA
Productie: Tony Petersen Film Berlin
Regie: Fredrik Bond
Sound design: FRIDGE dma tonstudio GmbH

Lees ook ...