HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Gigantische speelgoedbox vol met tuininspiratie rijdt door Nederland

Ultieme vertaling voorjaarscampagne HORNBACH ‘Verheug je als een kind’

Vanaf 28 april brengt HORNBACH de voorjaarscampagne 'Verheug je als een kind' letterlijk tot leven met een rijdende out of home-uiting. De projectbouwmarkt zet een 17 meter lange truck in, met een gigantische speelgoedbox vol met tuinproducten. De truck doorkruist Nederland een week lang en laat iedereen de campagneboodschap ervaren dat tuinieren en klussen ongeëvenaarde kinderlijke vreugde oproepen.

“Na het succes van de eerste fase van onze voorjaarscampagne geven we de campagne nu een uniek vervolg”, vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “De gigantische speelgoedbox brengt de campagne tot leven. Het is de ultieme vertaling van de verwondering en het plezier uit het thema ‘Verheug je als een kind’. We inspireren tot het aanpakken van een tuinproject en realiseren extra beleving en zichtbaarheid. De truck zorgt, net als de andere campagne-uitingen, voor een positieve merkbeleving bij iedereen die hem ziet. En dat is precies wat we willen bereiken.”


Tweede fase voorjaarscampagne
De OOH-activatie maakt onderdeel uit van de tweede fase van de voorjaarscampagne. Linde van Holstein, bekend van Meiden die rijden, stuurt komende week de truck door ons land. Op 4 mei staat de truck stil om op 5 mei een speciale tour te maken langs verschillende festiviteiten. O2H heeft de box geproduceerd. Op tv zijn er enthousiasmerende campagnespots. Vanaf 24 april draait in de bioscoop een speciale twee minuten durende versie van de commercial. De campagne wordt versterkt met print en online communicatie, waarin ook ingespeeld wordt op de speelgoedbox vol tuininspiratie.

Lees ook ...