HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH lanceert najaarscampagne ‘Geen project zonder tegenslag’

Projectbouwmarkt zet aanpakkers in de spotlights

HORNBACH trapt het najaar af met een landelijke campagne waarin de harde realiteit van elk doe-het-zelfproject centraal staat. Lekkende leidingen, te kort gezaagd hout en behang dat ineens loslaat. Het zijn dit soort tegenslagen waar elke klusser af en toe mee te maken krijgt. HORNBACH benadrukt met een crossmediale campagne dat juist de obstakels zorgen voor de ultieme voldoening als een project is voltooid. Want hoe groter de tegenslag, hoe intenser de trots.

“Iedereen die wel eens een project heeft aangepakt, kent momenten van wanhoop en frustratie. Juist dat maakt doe-het-zelven zo mooi”, vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “Met onze nieuwe najaarscampagne eren we de wil, het doorzettingsvermogen en de passie van onze klanten. Want laten we eerlijk zijn: geen enkel project verloopt vlekkeloos. Maar juist door grote en kleine tegenslagen worden aanpakkers die blijven doorzetten nog trotser op het eindresultaat.” HORNBACH weet hoe weerbarstig de realiteit van een klusproject kan zijn. “We begrijpen de uitdagingen en staan als échte projectpartner klaar voor de aanpakkers om elk obstakel te overwinnen en samen hun projecten tot een succes te maken”, zegt Post.

 

Ode aan de doe-het-zelver
Bij de campagne hoort uiteraard een typische absurdistische HORNBACH commercial met een ode aan de doe-het-zelver. Met veel drama en tegenslagen wordt een project aangepakt. Het speelt zich af in een surrealistisch decor met een lekkende waterleiding, de bouwtekening van de badkamer en een zee aan badkuipen. Zelfs de tocht naar de projectbouwmarkt is vertaald in een stormachtige oversteek. Heroïsch en groots met aan het einde van de strijd de overwinning van de klusser. De commercial is vanaf 10 november te zien op tv en in de bioscoop. Bekijk hem hier alvast.

 

 

 

Crossmediale campagne
HORNBACH trapt de crossmediale campagne al af op 6 oktober. Dankzij de inzet van out of home, leest heel Nederland dan drie weken lang uitspraken als: ‘Dat kan niet. Is die waterpas wel goed?’ en ‘Net was het te lang, en nu is het te kort?’ Deze en meer herkenbare kreten van klusfrustraties, worden ondersteund door radio, print en online-uitingen. Daarnaast zet HORNBACH – vanaf 21 oktober, 5 weken lang – voor het eerst ‘podcast’ in. In de voetbalpodcast FC Afkicken (Daily) komen klusuitdagingen van luisteraars op een eigenzinnige manier aan bod. Post: “De podcast biedt ons op deze manier interactie met een belangrijke doelgroep. De mix van humor, passie en diepgang sluit bovendien perfect aan bij ons merk.”

 

Credits
Bureau: HeimatTBWA
Productie: Tempomedia
Regie: Lope Serrano (Canada)
Muziek & Sound design: Supreme

Lees ook ...