Wie heeft de beste klusneus van Nederland

Geurtest bij Hornbach in teken van ‘Zo ruikt het voorjaar!’

Klussers met een haarfijn reukvermogen vallen binnenkort met hun neus in de boter. Op zondag 7 april organiseren alle vestigingen van Hornbach Nederland (met uitzondering van vestiging Alblasserdam op zaterdag 6 april) een eenmalige geurtest waar iedere bezoeker gratis aan mee mag doen. Deze ludieke actie staat in het teken van de nieuwe voorjaarscampagne van Hornbach Nederland, onder het motto ‘Zo ruikt het voorjaar!’.

Deze landelijke voorjaarscampagne is als vanouds een ode aan alle doorzetters. Met dit jaar als boodschap dat dé geur van kluszweet onlosmakelijk verbonden is met het ontluikende voorjaar, en dus met het klusseizoen! Bekijk hier de voorjaarscampagne: https://youtu.be/ggCNZ1y_Wek.

Geblinddoekt door de winkel
In dat licht organiseert Hornbach Nederland een ‘sensationele geurtest’ voor iedereen die tussen 12.00 en 16.00 uur in de winkel is. “En die geurtest is een flinke uitdaging, omdat we maar liefst 120.000 artikelen in ons assortiment hebben …”, zegt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Nederland. “Het idee is dat de speurneuzen verschillende voorjaarsgeuren proberen te onderscheiden. Geblinddoekt, uiteraard. De grote vraag is: wie heeft de beste neus voor klussen? Meer kan ik nu niet verklappen.”

Voorjaarscampagne: ode aan doorzetters
De voorjaarscampagne ‘Zo ruikt het voorjaar!’ (www.zoruikthetvoorjaar.nl) is typisch Hornbach: een lofzang voor iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Je moet het altijd maar weer doen, in die spaarzame vrije uren een klusproject oppakken en tot een succes maken”, zegt Maarten Post. “Dat vraagt om wilskracht en doorzettingsvermogen. Als Hornbach hebben we veel bewondering voor deze klushelden, die hun drukke leven niet als excuus gebruiken om projecten te laten wachten, maar opstaan om zelf hun terras aan te leggen of schuur te verbouwen. Want deze mensen, die er hun hand niet voor omdraaien om van hun project een droomproject te maken, dat zijn pas echte klussers.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).