Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Bodem leggen voor barbecueseizoen

Projectshow mei in teken eigen terras bouwen

Zelf een stevige bodem leggen voor het barbecueseizoen? Of liever een terrasje pakken in eigen tuin? Vanuit die gedachte geeft Hornbach dit jaar een gratis spoedcursus ‘Terras aanleggen’. De bouwmarkt laat in de weekenden van mei zien hoe hobbyklussers dit project zelf kunnen aanpakken. Iedereen met een beetje goede wil kan zijn kennis en vaardigheden in een uurtje laten bijspijkeren.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 2 tot en met 31 mei. Wie graag van dichtbij wil aanschouwen wat de geheimen zijn van het eigenhandig aanleggen van een terras, kan voor demonstraties terecht op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Natuurlijke uitstraling

De experts van de bouwmarkt bouwen ter plekke een terras; van het voorbereiden van de ondergrond, het leggen van de planken tot aan het vullen van de voegen. Ze weten ook precies wat er aan materiaal nodig is om dit project te doen slagen. Om te zorgen voor een natuurlijke uitstraling van de tuin. “Het terras is de verbinding tussen huis en tuin”, verklaart Hans van Bemmel, hoofd inkoop van Hornbach, het uitgangspunt van de projectshow. “Daarom is het belangrijk dat de individuele behoeften goed worden afgestemd op de verschillende omstandigheden, zoals de terrasoppervlakte. Voor de houdbaarheid en de duurzaamheid van een terras is de materiaalkeuze van groot belang. Momenteel vormen natuurlijke bouwstoffen, zoals hout en natuursteen, de trend. Bij een combinatie van die twee profiteer je van de voordelen van beide materialen.”

Het terras is de verbinding tussen huis en tuin. Daarom is het belangrijk dat de individuele behoeften goed worden afgestemd op de verschillende omstandigheden, zoals de terrasoppervlakte. Voor de houdbaarheid en de duurzaamheid van een terras is de materiaalkeuze van groot belang.
Hans van Bemmel, hoofd inkoop bij Hornbach

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.