HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Bomen en struiken nemen Nederland over in guerrilla-actie HORNBACH

Je kunt het natuurlijk op kalme en geduldige toon uitleggen: dat tuinen zorg en aandacht nodig hebben. Je kunt het ook met een spectaculaire actie laten zíen, zodat je zeker weet dat niemand de boodschap nog vergeet. In de voorjaarscampagne kiest HORNBACH voor die laatste optie. Na de eerdere succesvolle korte video laat de bouwmarkt bomen, planten en struiken nu - letterlijk - met een knal hun plek opeisen in de centra van Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Zwolle.

Eind maart trapte HORNBACH de voorjaarscampagne af in stijl: met een berg passie, een beetje waanzin en een vette knipoog. In een TVC kropen verwaarloosde bomen, planten en struiken achter het stuur voor een wilde autorit. Het speelse advies aan tuinbezitters: Kom naar HORNBACH. Voordat jouw tuin het doet. Daar laat de projectbouwmarkt het niet bij. In de even creatieve als spectaculaire voortzetting van de campagne komen de planten niet alleen tot leven: ze zijn op weg naar HORNBACH.

Guerrilla-actie
Tijdens de guerrilla-actie van HORNBACH pakken de verwaarloosde tuinplanten nogmaals de auto, op weg naar de bouwmarkt. Helaas blijkt het, met wortels in plaats van voeten, behoorlijk lastig om het gaspedaal te bedienen – om nog maar te zwijgen van de rem. Dus crashen de tuinplanten frontaal tegen een lantaarnpaal, op drukke plekken in vier grote steden. Daarmee is hún missie dan misschien mislukt, maar de boodschap van HORNBACH klinkt nog luider en duidelijker. ‘Zorg voor je tuin, anders wordt hij wild!’

Locaties
De gecrashte auto’s zijn in de eerste helft van mei te zien in vier grote steden: Rotterdam (Eendrachtsplein), Utrecht (Vredenburg), Eindhoven (18 Septemberplein) en Zwolle (Rodetorenplein). Op elk van die locaties komt de campagne tot leven, inclusief planten achter het stuur en rook uit de motor. Eerder werden op de toegangswegen naar de zeventien HORNBACH projectbouwmarkten met tuincentrum in Nederland al liftende planten en bomen geplaatst. Met de guerrilla-actie zet de bouwmarkt de toch al opzienbarende campagne extra kracht bij, op een manier die we in Nederland nooit eerder zagen.

Credits
Activatiebureau’s: Raúl & Rigel en Activation Heroes
Concept: Heimat

Lees ook ...