Bouw je eigen raket bij Hornbach

Studenten TU Delft begeleiden Space-editie Kinderwerkplaats op zaterdag 6 juli

Op zaterdag 6 juli opent bouwmarkt Hornbach, de deuren van haar kinderwerkplaats. Tijdens de zomereditie van dit klusevenement kunnen jonge doe-het-zelvers hun eigen raket bouwen én lanceren. Alles onder professionele begeleiding van studenten van de TU Delft.

“Het belooft een spectaculaire editie te worden”, vertelt Marketing Manager Maarten Post. “Niet alleen gaan we raketten bouwen, als klap op de vuurpijl worden ze ook afgeschoten. Spannend natuurlijk, of de lancering slaagt! Maar met de vakkundige uitleg van de TU-studenten moet het lukken. Uiteraard mag de zelfgebouwde raket mee naar huis. Gegarandeerd een zomervakantie lang speelplezier.”

Bouwen en leren
De kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Studenten van de TU Delft zijn aanwezig om de kinderen de kneepjes van het vak te leren. Uit ervaring weten zij dat je ook voor zo’n project bij Hornbach moet zijn. Onlangs bouwden eerstejaars studenten voor hun Small Rocket Project een raket, volledig van Hornbach-materialen. Deelname aan de Kinderwerkplaats is gratis en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).