Bouw Hornbach Apeldoorn in zomer van start

Raad van State geeft ook groen licht voor bouwmarkt in Enschede

Hornbach start komende zomer met de bouw van haar zestiende Nederlandse vestiging in Apeldoorn. De bouwmarkt, die op de plek van de voormalige Americahal komt te staan, wordt ruim 16.000 m2 groot en beschikt tevens over een volwaardig tuincentrum met dierenafdeling en afhaalcentrum. De opening zal naar verwachting in het najaar van 2021 plaatsvinden.

Het nieuws over de start van de bouw komt op een feestelijk moment. Want vanochtend opende Hornbach in Duiven de deuren van haar eerste Gelderse vestiging. “Het is een heuglijke dag”, reageert Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Vandaag vieren we de opening van onze vijftiende Nederlandse vestiging in Duiven. En naast het nieuws over de start van de bouw in Apeldoorn, mag ik ook meedelen dat we ons ook mogen gaan voorbereiden op de bouw van onze zeventiende Nederlandse vestiging in Enschede. Daarmee liggen we op koers om onze ambitie, vijfentwintig vestigingen, waar te maken.”

Groen licht voor Hornbach Enschede
Vandaag gaf de Raad van State de bouwmarktketen groen licht om te bouwen aan de Kuipersdijk in Enschede. Daarmee is een cruciale stap gezet. Door het positieve oordeel van de Raad van State zijn zowel het bestemmingsplan als de vergunning onherroepelijk. De voorbereidingen voor de bouw gaan direct van start. Hornbach Enschede wordt de tweede vestiging van de bouwmarktketen in de provincie Overijssel. Met een oppervlakte van 17.000m2 belooft het een walhalla voor klussend Enschede en omstreken te worden.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).