Bouw Hornbach Apeldoorn van start

Opening bouwmarkt in najaar 2021

Een feestelijk moment voor Hornbach en klussers in de regio Apeldoorn: binnenkort wordt aan de Laan van Erica de eerste paal geslagen van de nieuwste Hornbach-vestiging. Het wordt de zestiende projectbouwmarkt van het Duitse familiebedrijf in Nederland, de tweede in de provincie Gelderland. Naar verwachting vindt de opening plaats in het najaar van 2021.

Hornbach Apeldoorn wordt gebouwd op de plek van de voormalige Americahal, op vijf minuten rijden van afslag 24 van snelweg A50. Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland is verheugd: β€œIn deze tijd staan veel zaken op losse schroeven, maar de bouw van onze nieuwste vestiging gaat door. Aannemer Dura Vermeer draagt hier zorg voor. Op 21 september gaat de eerste paal de grond in en daarmee liggen we op koers voor de opening van de bouwmarkt in het najaar van 2021. Nu bouwen wij, zodat volgend jaar regio Apeldoorn kan bouwen of verbouwen. Met een Hornbach-vestiging binnen handbereik!”

Projectbouwmarkt met Drive In
Met een oppervlakte van 16.000m2, bijna 3 voetbalvelden groot, en een assortiment van 120.000 verschillende artikelen, belooft Hornbach Apeldoorn het paradijs voor doe-het-zelvers en bouwprofessionals te worden. De complete projectbouwmarkt beschikt over een badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Bovendien krijgt Hornbach Apeldoorn ook een Drive In. Op nog eens 4.000m2 zijn hier zware bouwmaterialen verkrijgbaar, die direct in de auto of klusbus geladen kunnen worden. Voor bouwprofessionals is er de ProfiService: service op maat, zoals een vast aanspreekpunt in de vestiging, de mogelijkheid bouwmaterialen te laten bezorgen op de bouwplaats, inkoopvoordelen en nog veel meer.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).