Bouw Hornbach Den Haag van start

Opening gepland voor halverwege 2017

Den Haag krijgt naar verwachting halverwege 2017 toegang tot de ‘Beste bouwmarkt van Nederland.’ Bouwhelmen, graafmachines en kranen zijn al volop in beweging: vanaf nu staat alles in het teken van Hornbach Den Haag. De opening van deze 13e vestiging staat gepland voor halverwege 2017. Een nieuwe locatie die geopend zal worden op een centrale plek in Den Haag, langs de A13.

Nabij Den Haag Ypenburg en Delft
Het zijn drukke tijden voor Hornbach. Want ook in Amsterdam wordt er gebouwd aan een nieuwe vestiging waarvan de opening in februari van 2017 gepland staat. In Den Haag ligt de nieuwe locatie van Hornbach naast de A13 (Singel 115) en is hiermee goed bereikbaar. De bouwmarkt komt hierdoor centraal tussen Den Haag en Delft te liggen. Deze vestiging heeft een vloeroppervlakte van bijna 15.000 vierkante meter en is gesitueerd op een totale oppervlakte van ruim 38.000 m2. De vestiging krijgt ook een afhaalcentrum.

Ontwerp
Dijkham Bouw is aangetrokken als hoofdaannemer. KuBuS Architektur in samenwerking met Van Vugt Bouwadvies is verantwoordelijk voor het ontwerp. Het pand krijgt een antracietgrijze uitstraling: de kleuren roze en oranje zullen hierdoor minder prominent aanwezig zijn dan bij andere Hornbach-vestigingen.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).