Bouw Hornbach Duiven gaat door tijdens bouwvak

Sleuteloverdracht eind 2019

Op veel bouwterreinen ligt het werk binnenkort stil, maar de werkzaamheden aan de nieuwe Hornbach-vestiging in Duiven gaan tijdens de bouwvak door. Met man en macht wordt er gewerkt aan de bouwmarkt met tuincentrum en drive-in, zodat deze in het voorjaar van 2020 kan openen.

Alles is in het werk gesteld om de nieuwe Hornbach-vestiging, met een oppervlakte van zo’n 16.500 m2, op tijd te realiseren. Als alles goed gaat, vindt de sleuteloverdracht dit jaar nog plaats, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. “Het gebouw krijgt steeds meer vorm. De meeste wandpanelen zijn gemonteerd, de dakplaten ook en de dakdekker ging daarna meteen aan de slag, waardoor hij zijn werk kon voltooien voordat de hittegolf begon. De staalconstructie voor de drive-in is voor de helft gereed en ook een groot deel van de betonvloeren is inmiddels gestort.” Toch moet er ook nog veel gebeuren, daarom werkt bouwbedrijf Ten Brinke met een kleinere bezetting door tijdens de bouwvak.

Eerste Hornbach in Gelderland
Met een assortiment van ruim 120.000 artikelen en een drive-in waar grote bouwmaterialen direct kunnen worden ingeladen, kan Hornbach bouwprofessionals en doe-het-zelfers in de regio Arnhem straks op hun wenken bedienen. Inmiddels zijn veel medewerkers voor Hornbach Duiven al geworven. Zij worden de komende maanden ingewerkt in andere vestigingen, om advies te kunnen geven over bouwprojecten in alle soorten en maten. De nieuwe vestiging in Duiven beschikt ook over een tuincentrum en een dierenafdeling. Het is de eerste vestiging op Gelderse bodem. Naar verwachting komen er ook Hornbach-projectbouwmarkten in Apeldoorn en Nijmegen.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).