Concurrentie Max Verstappen draait warm

25 coureurs gekwalificeerd voor Grand Prix Hornbach Geleen

Max Verstappen heeft er 25 Nederlandse concurrenten bij. Afgelopen zaterdag namen ruim 500 bezoekers van Hornbach plaats in virtuele bolides om over een levensecht circuit te scheuren. In negen vestigingen van de projectbouwmarktketen streden de deelnemers om een plek in de halve finale bij Hornbach Geleen op zaterdag 12 september. Uiteindelijk gaan de vijf beste deelnemers door naar de finale in het najaar (bij Hornbach Best), waar ze live de strijd aangaan met Max Verstappen.

Alle uitdagers begonnen met een Grand Prix op het Italiaanse circuit van Monza. In elke vestiging stonden twee simulatoren opgesteld, zodat achttien coureurs tegelijkertijd tegen elkaar konden racen. Om een level playing field te creëren voor de gevorderde en beginnende bestuurders, werd er op Monza gereden met automatisch schakelen en tractiecontrole. “In de halve finale op zaterdag 12 september zal het moeilijkheidsniveau omhooggaan”, kondigt het management van Max Verstappen aan. Dan knallen de 25 snelheidsduivels over het pittiger circuit van Spa-Francorchamps, onder toeziend oog van rising star Max Verstappen. Deze jongste Formule 1-coureur in de historie is die middag aanwezig om zijn potentiële concurrentie wat tips te geven en met fans op de foto te gaan.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).