Consumentenbond geeft HORNBACH wederom predicaat Laagste Prijs

Goedkoopste bouwmarkt geeft laagste prijsgarantie ook na aankoop

Opnieuw geeft de Consumentenbond projectbouwmarkt HORNBACH het predicaat Laagste Prijs. De belangenorganisatie onderzocht de prijzen van 250 doe-het-zelfartikelen bij zeven bouwmarktketens. De prijzen van de onderzochte producten, van verf tot gipsplaat en van potgrond tot tegellijm, zijn bij HORNBACH gemiddeld 11 procent lager. Voor wie zeker wil weten dat hij niet te veel betaalt, biedt HORNBACH de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop.

“Wij bieden consumenten altijd de laagste prijs”, aldus Hans van Bemmel, Hoofd Inkoop HORNBACH Bouwmarkt Nederland. “Het is mooi dat het onafhankelijke onderzoek van de Consumentenbond dit wederom bevestigt. Net als bij de voorgaande prijspeilingen is HORNBACH de goedkoopste. Dat we nu opnieuw het predicaat Laagste Prijs ontvangen, maakt ons trots. Het laat zien dat wij lage prijzen combineren met een hoog serviceniveau. En die laagste prijsgarantie, daar gaan wij ver in.”

Laagste prijs, ook ná je aankoop
Begin dit jaar introduceerde HORNBACH de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop. Daarmee zijn klanten niet alleen verzekerd van de laagste prijs op het moment van aankoop, maar ook in de toekomst. Dertig dagen na aankoop krijgen zij het verschil in prijs automatisch terug, mocht een artikel in die periode in prijs zijn verlaagd.

Elf procent goedkoper
De Consumentenbond peilde de prijzen van 250 producten. Voornamelijk A-merken uit de productgroepen sanitair, verf, tuinartikelen, behang, hout en bouwmaterialen. Bij producten waarvan er geen bekend A-merk is, zoals hout of gipsplaat, hebben ze de goedkoopste vergeleken.  “HORNBACH is, net als bij onze vorige prijspeiling twee jaar geleden, de goedkoopste bouwmarkt van Nederland. Deze keten is 11% goedkoper dan het gemiddelde en krijgt daarmee het predicaat Laagste Prijs.”

(Bron: Consumentengids april 2022)