Consumentenbond: HORNBACH de voordeligste bouwmarkt

Projectbouwmarkt voor 6e keer bekroond met predicaat Laagste Prijs

Een onafhankelijke prijspeiling door de Consumentenbond wijst uit dat HORNBACH de meest voordeligste bouwmarkt van Nederland is. De projectbouwmarkt verwerft hiermee voor de zesde keer op rij het predicaat Laagste Prijs. Uit een uitgebreide prijsvergelijking van 267 identieke artikelen bij de bouwmarktketens, blijkt HORNBACH 14% voordeliger dan de gemiddelde bouwmarkt in Nederland en versterkt hiermee zijn belofte van de laagste prijsgarantie.

Het predicaat ‘Laagste Prijs’ benadrukt het commitment van HORNBACH aan zijn unieke laagste prijsgarantie, zelfs ná aankoop. Tegelijk onderstreept het predicaat het belang van transparante en eerlijke prijsvoering. “Telkens als ik hoor over spectaculaire prijsverlagingen van retailers, vraag ik me af: hebben klanten tot nu toe dan te veel betaald? Bij HORNBACH staan we elke dag op met de belofte van de allerlaagste prijs voor al onze 120.000 artikelen, omdat we geloven in eerlijke prijzen voor iedereen”, zegt Evert de Goede, Algemeen Directeur van HORNBACH Nederland.

Fundamenteel onderdeel van de bedrijfsfilosofie
De laagste prijsgarantie – zelfs ná je aankoop – van HORNBACH is geen tijdelijke promotie maar een fundamenteel onderdeel van de bedrijfsfilosofie. Het bedrijf hanteert een eenvoudige en transparante aanpak: vind je ergens anders een identiek artikel voor een lagere prijs, dan past HORNBACH niet alleen de prijs aan maar geeft ook nog eens 10% extra. Als dank voor je tip. “Zo zeker zijn we van onze prijzen”, vertelt De Goede. “Dit is mogelijk dankzij ons toegewijde team, onze slimme automatisering en al onze klanten die ons scherp houden. En zelfs dertig dagen na aankoop krijg je het verschil in prijs automatisch terug, mocht een artikel in die periode in prijs zijn verlaagd. Dat de Consumentenbond ons wederom het predicaat ‘Laagste Prijs’ toekent, maakt mij trots. Het is een groot compliment voor het principe waar wij voor staan en een motivatie om hard ons best te blijven doen om te zorgen dat klanten bij ons nooit te veel betalen.”

Veertien procent goedkoper
De Consumentenbond peilde de prijzen van 267 identieke producten bij de landelijke bouwmarkten. Voornamelijk A-merken uit de productgroepen sanitair, verf, tuinartikelen en isolatiematerialen. Bij merkloze producten zoals hout en gipsplaten zijn de goedkoopste vergeleken. HORNBACH is 14% goedkoper dan het gemiddelde en daarmee voor de zesde keer de voordeligste bouwmarkt van Nederland. Bij de voorgaande peiling van de Consumentenbond, twee jaar geleden, was het prijsverschil nog 11%. HORNBACH is de afgelopen jaren dus significant voordeliger geworden dan het gemiddelde. Het predicaat Laagste Prijs is wederom een mooie bekroning.