Consumentenbond: Hornbach goedkoopste bouwmarkt

Prijzen doe-het-zelfartikelen 13% goedkoper bij Beste Bouwmarkt van Nederland

Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat Hornbach wederom de goedkoopste bouwmarkt van Nederland is. De belangenorganisatie onderzocht de prijzen van ruim 150 doe-het-zelfartikelen bij tien verschillende bouwmarktketens en drie webwinkels. De prijzen van de onderzochte producten, van gereedschap tot verf, zijn bij Hornbach gemiddeld 13% goedkoper.

“Wij bieden consumenten altijd de laagste prijs”, zegt Hans van Bemmel, Hoofd Inkoop Hornbach. “Het is mooi dat het onafhankelijke onderzoek van de Consumentenbond dit bevestigt. Eind vorig jaar zijn we voor de twaalfde keer uitgeroepen tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. We zijn er trots op dat we naast de Beste Bouwmarkt ook de goedkoopste zijn.”

Laagsteprijsgarantie
Hornbach doet niet aan aanbiedingen of kortingsacties. Van Bemmel legt uit: “Via onze laagsteprijsgarantie zijn we altijd de goedkoopste. Als je bij een andere bouwmarkt een identiek artikel goedkoper aantreft, krijg je dat artikel bij ons voor de gevonden prijs en nog eens 10% extra korting voor de tip. Dit geldt zelfs voor producten die bij andere bouwmarkten in de aanbieding zijn. De laagsteprijsgarantie is sinds jaar en dag een van onze bouwstenen.”

13% goedkoper dan gemiddeld
De Consumentenbond peilde de prijzen van 156 producten, zoals handgereedschap, verf, montage-, reparatie- en onderhoudsspullen, bouwmaterialen en hout, bij tien bouwmarktketens en drie webshops. “Hornbach is veruit de goedkoopste bouwmarkt. De Duitse reus is voor de door ons onderzochte producten 13% goedkoper dan gemiddeld.” (Bron: Consumentengids april 2018)

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).