Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Daten met Hornbach

Komende periode speeddates voor een baan

Gisteren heeft Hornbach speeddates gehouden in Amsterdam. De bouwmarkt is op zoek naar verkoopmedewerkers, logistiek medewerkers, caissières en andere goede krachten voor de nieuwe vestiging in Amsterdam Sloterdijk. Zij voeren gesprekken met werkzoekenden die deze vacatures mogelijk kunnen invullen. Er volgen nog vier speeddates.

De speeddates vonden plaats in buurtcentrum de Wachter in Osdorp. Eerst gaf Hornbach een korte presentatie en vervolgens konden de kandidaten kennismaken met verschillende medewerkers van Hornbach in een kort een-op-eengesprek. Bij een klik van allebei de kanten krijgt de kandidaat een vervolggesprek.

Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) heeft de voorselectie gedaan van de kandidaten samen met het Stadsdeel Nieuw-West (Startpunt). “Het is echt een leuk bedrijf voor doeners”, merkte Frank Luers (adviseur WSP) op. “Voor mensen die houden van aanpakken en zelf met ideeën komen. Hornbach is een platte organisatie, waar je goede kansen hebt om door te groeien.”

Goede arbeidsvoorwaarden en mooie kansen
Er zijn meer redenen om bij Hornbach te gaan werken. “Niet ons assortiment, maar een tevreden klant is ons product. Daarom is ons personeel erg belangrijk voor ons”, vertelt Chris van den Akker, HR Manager bij Hornbach Nederland. “Wij willen goed voor onze medewerkers zorgen, dus bieden we veel trainingen, cursussen en opleidingen aan. Daarnaast ontvang je een goed salaris, zijn er prettige secundaire arbeidsvoorwaarden en werk je in een stabiele, informele werkomgeving. Wij helpen medewerkers te ontdekken waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen metselen aan hun eigen ontwikkeling. Hier investeren wij graag in, want betrokken, vakkundige medewerkers zorgen voor tevreden klanten.”

Najaar 2016
Alle nieuwe medewerkers kunnen vanaf komend najaar bij Hornbach starten met een intern opleidingstraject, waarin ze nog extra vakkennis en praktische vaardigheden opdoen. Daarna volgt een inwerkperiode bij een van de andere vestigingen in het land. Als de nieuwe vestiging in het voorjaar van 2017 opent, zijn ze er helemaal klaar voor.

Daten
In de komende maanden zijn er nog vier speeddates (dinsdag 26 juli, woensdag 7 september, maandag 26 september en woensdag 16 november). Hornbach is met name op zoek naar mensen die ervaring hebben in de bouw, liefst aangevuld met verkoopervaring. Werkzoekenden die ook willen kennismaken met Hornbach, kunnen zich aanmelden via wervingRGA@amsterdam.nl o.v.v. ‘Hornbach’.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Instagram has returned invalid data.