Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

De auto volladen bij Hornbach

Elektrisch opladen bij bouwmarkt mogelijk

Een vaste parkeerplaats bij uw bezoek aan de bouwmarkt? Binnen een uurtje met volgeladen auto, fiets, scooter of scootmobiel weer op pad? Wie in of op een elektrisch voertuig rijdt, kan nu terecht bij de oplaadpunten bij Hornbach.

“Met elkaar belasten we het milieu onevenredig zwaar”, motiveert Henk Bakker, special projects van Hornbach Nederland de keuze voor deze voorziening. “De CO2-uitstoot neemt toe, er is sprake van ontbossing en de fossiele brandstoffen raken op. Het is tijd voor serieuze oplossingen. Zoals het stimuleren van elektrische transportmiddelen Door bij alle vestigingen in Nederland een oplaadpunt te plaatsen, geven we dus heel concreet betekenis aan ‘groen ondernemerschap’.”

Op weg naar duurzame toekomst

De Ecotap is een herkenbare, opzichtige zuil waar het elektrische voertuig eenvoudig aan ‘geplugd’ kan worden. “Extra voordeel voor klanten met een fiets, scooter of het scootmobiel is dat ze geen belastende en dure energie meer thuis hoeven te gebruiken”, vertelt Bakker. Voor automobilisten geldt dat hun auto met de maximale stroom op maximale snelheid geladen kan worden. Dat betekent dat ze hun auto op de meest veilige, duurzame en snelle manier kunnen opladen.”

Elektrische voertuigen zijn stiller en leveren een belangrijke bijdrage aan het klimaat; ze stoten 0% CO2 uit als ze rijden op duurzaam opgewekte elektriciteit (wind, water, zon). Bovendien zijn elektrische auto’s, scooters, fietsen en scootmobiels schoon, wat bijdraagt aan een gezondere lucht en een prettige leefomgeving voor onze burgers.

Met elkaar belasten we het milieu onevenredig zwaar. De CO2-uitstoot neemt toe, er is sprake van ontbossing en de fossiele brandstoffen raken op. Het is tijd voor serieuze oplossingen. Zoals het stimuleren van elektrische transportmiddelen Door bij alle vestigingen in Nederland een oplaadpunt te plaatsen, geven we dus heel concreet betekenis aan ‘groen ondernemerschap’.
Henk Bakker, special projects van Hornbach Nederland

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Instagram has returned invalid data.