Drukke paasdagen bij Hornbach

Nederland massaal aan de slag met de tuin

Het was dit weekend ongekend druk bij Hornbach. De extra vrije dagen die het paasweekend met zich meebracht, zijn massaal aangegrepen om te klussen. Al vanaf donderdagavond zag de bouwmarkt haar bezoekersaantallen stijgen. Het project van dit weekend was de tuin. Ook de verkoop van verf en behang was enorm.

“Nederlanders klussen graag”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Uit ons recent uitgevoerde klusonderzoek blijkt dat 73% met plezier zelf de handen uit de mouwen steekt. Vrije dagen als deze grijpen we dan ook graag aan om klussen in en rondom het huis te klaren. Een van de dingen die we eigenhandig doen, is schilderen. 74% van de doe-het-zelvers die ons land rijk is, geeft aan deze klus niet uit te besteden.”

Tuinartikelen, verf en behang populair
Het weer speelde een belangrijke rol bij de drukte van het afgelopen weekend. De Goede vervolgt: “Het was dit weekend perfect weer om te klussen. Nederland is massaal bezig de tuin zomerproof te maken. Planten, tuinsets, tuingereedschap, maar ook materialen als tegels en schuttingen deden het goed dit weekend.” De bouwmarkt zag ook de verkoop van verf en behang stijgen. “Ook dat hangt samen met het nieuwe seizoen.” Even het interieur opfrissen met een lik verf of nieuw behang. Dat wordt dus binnen én buiten genieten, komende zomer.

Vroege Pasen reden voor drukte
De stijging in bezoekersaantallen en omzet is te verklaren door de vrij vroege Pasen. De temperaturen zijn nog niet hoog, wat het aantrekkelijk maakt een weekend te gaan klussen. Bovendien is men de winter meer dan zat en dus doen we er alles aan zelf het voorjaarsgevoel te creëren.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).