Echte Facebook-vrienden worden klusvrienden

Nieuwe app Klusketiers biedt helpende hand

Een vriend met twee linkerhanden uit de brand helpen? Of zelf extra handen nodig bij een klusproject? Geen klus te groot voor een vriend in nood. Vanuit die kerstgedachte roept Hornbach vrienden op elkaar te helpen bij het klussen. Ze kunnen via de speciale Facebook-app een team van ‘Klusketiers’ samenstellen, voor hun eigen project of als cadeau voor iemand anders.

Klusketiers is een handige Facebook-app om vrienden in te schakelen voor een klus in of rond het huis. Van het leggen van laminaat en verven van de woonkamer tot het verbouwen van de badkamer en het aanleggen van een vijver. Onder het motto ‘de handige app voor als je handige vrienden heb’ beschikt de aanmelder in een handomdraai over twee rechterhanden. “Zo leer je je echte Facebook-vrienden kennen!”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach.

De app is uitgerust met onder meer een planningstool, gereedschapslijsten en klustips. Je kunt hier (https://apps.facebook.com/klusketiers/) direct beginnen door je klus aan te maken, of iemand te verrassen met een kluscadeau. Elke klus is eenvoudig in drie stappen te klaren: maak de klus aan, nodig vrienden uit en ga samen aan de slag!

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).