HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Eerlijk over prijzen

Evert de Goede, Algemeen Directeur HORNBACH Nederland laat zijn licht schijnen op actuele onderwerpen.

Als je de media leest, ontkom je bijna niet aan de golf van prijsverlagingen waar verschillende retailers met veel tamtam over praten. Het heeft mij eerlijk gezegd aangezet tot nadenken. Het roept vragen op over de waarde die we hechten aan transparantie, eerlijkheid en vooral aan het vertrouwen van onze klanten.

Bij HORNBACH zijn en blijven we trouw aan één principe elke dag weer: het bieden van de laagste prijs, zelfs ná je aankoop. Onze laagste prijsgarantie is geen marketingtruc of tijdelijke promotie; het is de kern van onze filosofie. Ons commitment aan de laagste prijs is niet nieuw; het is de manier waarop wij zakendoen. In tegenstelling tot aanbiedingen die komen en gaan, staan wij elke dag op met de belofte van de allerlaagste prijs voor al onze 120.000 artikelen. Dit doen we niet alleen omdat het ons onderscheidt, maar omdat we geloven in eerlijke prijzen voor iedereen.

Telkens als ik hoor en lees over spectaculaire prijsverlagingen van retailers, vraag ik me af: hebben klanten tot nu toe dan te veel betaald? En hoe kunnen prijzen plotseling zoveel dalen? Bij HORNBACH houden we prijzen niet kunstmatig hoog om ineens te verlagen voor de beste deal. Bij ons is prijsvorming een continu proces van marktwerking en onderhandeling met leveranciers, rekening houdend met factoren als actuele grondstof- en brandstofprijzen. Dat maakt onze prijzen altijd eerlijk.

Wij gebruiken geen lokkertjes of tijdelijke aanbiedingen. Onze laagste prijsgarantie is simpel en transparant: vind je ergens anders een lagere prijs, dan passen wij onze prijs niet alleen aan maar geven je ook nog eens 10% extra korting. Zo zeker zijn we van onze prijzen. Dit is mogelijk dankzij ons toegewijde team, onze slimme automatisering en dankzij al onze klanten die ons scherp houden.

Ik vind dat je als marktleider altijd beter moet presteren dan de markt. Geloof me, daar moeten we hard ons best voor doen. En dat doen we. We zetten de standaard. Niet alleen in prijs, maar in alles wat we doen. Dat is een belofte. Hand erop.

Evert de Goede
Algemeen Directeur HORNBACH Nederland