Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Eerste terrasje pakken in eigen tuin

Projectshow maart in teken zelf eigen terras bouwen

Het aanbreken van de lente kan niemand afdwingen, wel kunnen we zelf de bodem leggen voor een mooi voorjaar. En wat is er mooier dan het eerste terrasje te pakken in eigen tuin? Vanuit die gedachte geeft Hornbach dit jaar opnieuw (wegens succes herhaald) een gratis spoedcursus ‘Terras aanleggen’. De bouwmarkt laat in de weekenden van maart zien hoe hobbyklussers dit project zelf kunnen aanpakken. Iedereen met een beetje goede wil, kan zijn kennis en vaardigheden in een uurtje laten bijspijkeren.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 1 tot en met 23 maart. Wie graag van dichtbij wil aanschouwen wat de geheimen zijn van het eigenhandig leggen van een terras, kan voor demonstraties terecht op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Verbinding tussen huis en tuin

De experts van de bouwmarkt bouwen ter plekke een terras; van het voorbereiden van de ondergrond tot het leggen van de planken en vullen van de voegen. Ze weten ook precies wat er aan materiaal nodig is om dit project te doen slagen. Om te zorgen voor een natuurlijke uitstraling van de tuin. “Het terras is de verbinding tussen huis en tuin”, verklaart Hans van Bemmel, inkoper van de tuinafdeling, het uitgangspunt van de projectshow. “Daarom is het belangrijk dat de individuele behoeften goed worden afgestemd op de verschillende omstandigheden, zoals de terrasoppervlakte. Voor de houdbaarheid en de duurzaamheid van een terras is de materiaalkeuze van groot belang. Momenteel vormen natuurlijke bouwstoffen, zoals hout en natuursteen, de trend. Bij een combinatie van die twee profiteer je van de voordelen van beide materialen.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.