HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Eindelijk weer seks in je tuin

Hornbach lanceert opwindende campagne

Vurig vrijende slakken, duizendpoten, kevers en libellen … Beelden van vrijende insecten krijg je niet meer van je netvlies. Ze zetten je aan het denken. En dat is precies wat Hornbach wil bereiken met haar nieuwe voorjaarscampagne, ‘Breng leven in je tuin’. Een bewustzijnscampagne in typische Hornbach-stijl, ontwikkeld door reclamebureau Heimat.

“Bewustzijn vergroten over biodiversiteit. Dat is waar deze campagne om draait”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Bouwmarkt Nederland. En zoals je van ons gewend bent, pakken we dat groots aan. Want als je echt iets wilt veranderen, moet je indruk maken. En dus brengen we ongegeneerd in beeld waar het om draait: voortplanting. We roepen massaal op tuinen te creëren waarin ook insecten zich vermaken.”

Leven in je tuin
Dat is nodig, want het is slecht gesteld met de biodiversiteit in ons land. Maarten Post vervolgt: “Door meer bloemen en planten te poten en milieuvriendelijke tuinproducten te gebruiken, kunnen we met elkaar de biodiversiteit vergroten. Zo breng je letterlijk meer leven in je tuin, het centrale thema van deze campagne. In de commercial, die aan de basis van deze campagne staat, zie je gepassioneerde insecten met elkaar paren. Ze voelen zich duidelijk op hun gemak in hun omgeving. Met een beetje meer groen wordt de tuin een leefruimte waarin iedereen kan genieten. Onze projectbouwmarkten beschikken over een volwaardig tuincentrum. Daar vind je alles om jouw tuin te transformeren tot een klimaatbestendig insectenparadijs.”

Campagne
De crossmediale campagne start op 4 maart en omvat een tv- en radiocommercial, online video, social media en bioscoopreclame. In Out of Home is de campagne onder meer langs snelwegen te zien op masten met 2D-insecten. De campagne wordt instore doorvertaald met activiteiten zoals een XL-insectenmemoryspel, het maken van insectenhotels en tuinadviesdagen over het vergroenen van je tuin. De campagne draait ook in Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Slowakije, Tsjechië en Zwitserland.

Credits:
Agentschap: HEIMAT, Berlijn
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Hauke Hilberg
Muziek: Dora Hall “I love the outdoors”, van Jill Jackson en Seymour Miller (producent: Level Two Music)
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn
Print: Illusion CGI Studio