Enschede weer helemaal oranje

HORNBACH maakt straat in Glanerbrug op tijd wedstrijdklaar

De met oranje vlaggetjes versierde Enschedese straat in de wijk Glanerbrug werd maandagochtend opgeschrikt door een vuilniswagen die de oranjedecoratie kapot reed. Het werd allemaal gefilmd door een bewoner. De video ging viral en HORNBACH zag hem ook voorbij komen. De projectbouwmarkt die deze zomer oproept om alles oranje te maken, kwam naar Enschede om de bewoners te helpen de straat weer helemaal oranje te kleuren. Net op tijd voor de wedstrijd.

Het viral filmpje raakte ons oranjehart, laat Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland, weten: “Oranje versterkt ons gevoel van saamhorigheid. Daarom zijn we de campagne Maak alles Oranje! gestart, om iedereen op te roepen alles oranje te maken. We organiseerden de verkiezing ‘Mooiste Oranjestraat van Nederland’. De grote winnaar Marktweg in Den Haag, kon zelfs rekenen op koninklijk bezoek. Heel Nederland kleurt oranje. En dan zie je in zo’n filmpje de oranjestemming uit een straat verdwijnen. Dat konden wij natuurlijk niet laten gebeuren.”

Opnieuw oranje
Het HORNBACH Oranjeteam kwam speciaal naar Glanerbrug in Enschede. Met een duidelijke missie: de straat weer helemaal oranje te maken. Maar liefst 5 meter hoge ladders kwamen er aan te pas, om ervoor te zorgen dat de vlaggetjes nu echt hoog genoeg hangen. Zo rijdt niemand er meer doorheen. De actie kon rekenen op veel bekijks en oogstte lof bij de bewoners. Zij vonden het een geweldige oranjestunt en zijn zo weer helemaal klaar voor de wedstrijd. De oranjesfeer is net op tijd helemaal in ere hersteld. Ze hopen er nu toch zeker tot aan de finale plezier van te hebben.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.