Hornbach Amsterdam Sloterdijk

Er komt iets groots naar Amsterdam

Hornbach kondigt openingsdatum aan door grootse introductie

Tussen de hoge gebouwen van de Zuidas en op de rode klinkers van de Arena Boulevard doken afgelopen dagen ineens opvallende objecten op. Het bleek om hamers van 6 meter lang, 2,5 meter hoog en ruim 300 kilo te gaan. Gereedschap van deze gigantische omvang is geen enkele Amsterdammer ontgaan. Een ludiek initiatief van Hornbach om de openingsdatum van de nieuwe vestiging in Amsterdam kenbaar te maken.

Naast dat de hamer subtiel het logo van Hornbach siert, staat het symbool voor daadkracht. Daadkracht als noodzakelijke basis voor het voltooien van kleine én grote projecten. De grootte van de hamer symboliseert de grootte van de projectbouwmarkt: geen assortiment zo groot en divers als dat van Hornbach. Een kleine klus, een groot project: dat ene specifieke schroefje zul je er zeker vinden. Dat weet Nederland inmiddels ook, want niet voor niets is Hornbach dit jaar voor de elfde keer tot beste bouwmarkt van Nederland verkozen.

Groots en gedurfd
Amsterdammers zijn inmiddels wel wat gewend. Maar toch keken ze afgelopen vrijdag bij Station Zuid en een dag later op de Arena Boulevard vreemd op. Een grote houten hamer met een aankondiging: ‘er komt iets groots naar Amsterdam’ vulde de pleinen. Leuke reacties en selfies met de reuzenhamer volgden snel. De dagen ervoor verschenen er nog grote lichtprojecties met dezelfde tekst op het Barlaeus Gymnasium en het Rochdale-gebouw. “Een zeer geslaagde introductie”, zegt Maarten Post – marketing manager Hornbach – hierover. “Een grote stad als Amsterdam verdient nu eenmaal een grote introductie. Een die past bij ons bedrijf: groots, humoristisch en gedurfd. Nu weet iedereen dat Hornbach is gesetteld en klaar om te openen.”

Bekijk hier de film.

Bijzondere vestiging
De twaalfde vestiging is hiermee direct een van de grootste winkels van de projectbouwmarkt. De winkel beslaat bijna 20.000 vierkante meter en is hiermee groot genoeg om ruim 120.000 artikelen te herbergen. Het bijzondere aan deze vestiging is dat ze de primeur heeft van twee verdiepingen en zich verder onderscheidt doordat ze over een doorgaande weg heen is gebouwd. Iets wat je met kleine hamers niet in elkaar timmert.

Openingsweekend
En dan nu eindelijk ook voor Amsterdam-Sloterdijk en omgeving: vrijdag 17 februari vanaf 07.00 uur is iedereen welkom aan de Berchvliet 14. Dan opent Hornbach feestelijk de deuren van haar nieuwste vestiging. Voor het openingsweekend zijn er speciale producten ingekocht en staan er tal van demonstraties en events gepland.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.